Badania2019-04-11
7

Ipsos zrealizuje dla TVP, TVN i Polsatu exit poll przy wyborach do europarlamentu - ankiety przed 845 lokalami wyborczymi

Ipsos na zlecenie Telewizji Polskiej, Telewizji Polsat i TVN przeprowadzi badanie exit poll w dniu wyborów do Parlamentu Europejskiego. Ankiety będą realizowane przed 845 losowo wybranymi lokalami wyborczymi w całym kraju.

Na podstawie ankiet przeprowadzonych przez Ipsos przed 845 lokalami wyborczymi przygotowane zostaną szacunkowe dane o procentowym poparciu dla ogólnopolskich komitetów wyborczych w skali całego kraju, podziale mandatów oraz frekwencji oraz tym, którzy kandydaci zdobyli mandaty do Parlamentu Europejskiego.

Zaraz po zakończeniu ciszy wyborczej te wyniki zostaną podane w kanałach Telewizji Polskiej, Telewizji Polsat i TVN. Nie podano, ile nadawcy zapłacą za to badanie.

Wybory do Parlamentu Europejskiego odbędą się w niedzielę 26 maja.

Ipsos dla największych nadawców telewizyjnych realizował badania exit poll przy wszystkich ogólnopolskich wyborach w ostatnich pięciu latach: do europarlamentu w 2014 roku, samorządowych w 2014 i 2018 roku, prezydenckich w 2015 roku oraz do krajowego parlamentu w 2015 roku.

Przy zeszłorocznych wyborach samorządowych ogłoszenie szacunkowych wyników pierwszej tury 21 października oglądało w telewizji łącznie 6,88 mln osób, najwięcej w TVP1 (1,96 mln), TVN24 (1,59 mln), TVP Info (1,39 mln) i Polsacie (1,09 mln). W przypadku drugiej tury, która odbyła się 4 listopada, zsumowana widownia wyniosła 4,6 mln osób, w tym 1,89 mln w TVP1, 1,2 mln w TVN24, a 1,08 mln w TVP Info.

Pod koniec października 2015 roku podanie szacunkowych wyników parlamentarnych zgromadziło w 10 stacjach 9,81 mln widzów. W maju 2015 roku ogłoszenie wyników pierwszej tury wyborów prezydenckich w 7 kanałach oglądało 7,79 mln osób, a w przypadku drugiej tury było to 11,43 widzów w 9 stacjach.

Autor:tw

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas