Reklama2011-08-03
1

Wydatki na reklamę w telewizji 2011. Unilever wydał mniej o 38 proc.

W 2011 r. liderem wpływów reklamowych jest Telewizja Polsat, która zarobiła 1 708 mln zł. Najwięcej na reklamę w telewizji wydały Unilever, Polkomtel i PTK.

Wpływy z reklam Telewizji Polsat w okresie styczeń-lipiec 2011 roku* wyniosły 1 708 mln zł i były o 9,3 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się telewizja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 1 676 mln zł (o 3,5 proc. więcej niż w 2010 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 1 163 mln zł, czyli o 3,3 proc. niższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 1,1 proc. do poziomu 799 mln zł.

Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 317 mln zł i były o 2,1 proc. niższe niż rok temu.

Wpływy reklamowe czterech największych nadawców wyniosły w okresie styczeń-lipiec 2011 roku 5,34 mld zł, w porównaniu do 5,76 mld zł w analogicznym okresie 2010 r.

Zobacz tabelę

 

Zobacz tabelęZobacz tabelę



Unilever zmniejszył wydatki o 38 proc., ale utrzymał pozycję lidera
Najwięcej na reklamę w telewizji wydały do lipca 2011 r. firmy Unilever, Polkomtel, PTK Centertel, Procter i PTC.   

Zobacz tabelę



* dane do 24.07
 ** monitoring reklamowy od kwietnia br.
 

Autor:masz

Więcej informacji:reklama w TV, reklama telewizyjna

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas