Reklama2018-03-01
0

Ponad 870 mln zł wydanych w ubiegłym roku na sponsoring, najwięcej wykładają firmy energetyczne i paliwowe

W 2017 roku firmy wydały 870,7 mln złotych na zakup praw sponsoringowych, o 4,6 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z szacunków firmy Sponsoring Insight.

Polski rynek sponsoringu sportowego w 2017 roku osiągnął wartość 870,7 mln złotych. W roku 2020 ogólna suma wydatków na sponsoring powinna zbliżyć się do nawet miliarda złotych - wynika z danych firmy Sponsoring Insight.

Raport wskazuje, że najchętniej wspieranymi dyscyplinami sportu są piłka nożna (30,8 proc.) i siatkówka (20,4 proc.), a ponad połowa środków inwestowanych w sport trafia do klubów sportowych.

Największymi graczami rynku sponsoringowego są natomiast koncerny energetyczne (18,7 proc.) i paliwowe (16,7 proc.) i chemiczne (7,9 proc.). Ich udział na rynku sponsoringowym w Polsce spadł jednak w porównaniu do roku 2016, co zdaniem autorów zestawienia pokazuje, że rynek ten nie jest zamknięty i otwiera możliwości działalności sponsoringowej innym branżom.
 

Raport opracowany został przez agencję świadczącą usługi dla właścicieli praw sponsoringowych oraz sponsorów Sponsoring Insight.

Autor:jd

Więcej informacji:sponsoring, wydatki na sponsoring

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas