Biznes2017-03-23
4

Wyhamował wzrost wydatków reklamowych. Aflofarm liderem, Natur Produkt i Terg mocno w górę (TOP10)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W dwóch miesiącach br. wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach wzrosły w skali roku jedynie o 1,5 proc. Pozycję największego reklamodawcy wciąż utrzymuje Aflofarm Farmacja Polska. Największy wzrost wydatków w omawianym okresie zanotowały Natur Produkt Zdrovit, Terg i Volkswagen.

W okresie styczeń-luty br. tradycyjne media (bez internetu) zarobiły na reklamach 4,38 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (wg danych cennikowych netto, bez rabatów). Było to 1,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.

Niezmiennie najwięcej na reklamę wydaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. W omawianym okresie zwiększyła nakłady na reklamę o 16,3 proc., do 452,2 mln zł.

Drugim największym reklamodawcą był w tym czasie dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w kwocie 184,1 mln zł (wzrost w skali roku o 10,9 proc.). Z kolei trzecie miejsce zajęła firma farmaceutyczna USP Zdrowie, która na wsparcie swoich produktów przez pierwsze dwa miesiące br. wydała 82,2 mln zł, czyli 31,2 proc. więcej niż rok temu. Ta firma farmaceutyczna ostatnio wspierała reklamami Ibuprom Sport, preparat na bóle mięśni i stawów.

Spośród pozostałych największych reklamodawców największy wzrost wydatków reklamowych w mediach pozainternetowych miała firma Natur Produkt Zdrovit, właściciel takich marek jak Skrzypovita, Feminost, Gripovita. Zwiększyła wydatki w skali roku o 50,9 proc., z 43,7 do 66 mln zł.

O 49,4 proc. wzrosły z kolei wydatki spółki Terg, która jest m.in. właścicielem sieci sklepów Media Expert. Firma ta wydała przez pierwsze dwa miesiące tego roku 79,7 mln zł. O blisko 40 proc. więcej wydał też koncern motoryzacyjny Volkswagen Group Polska, importer samochodów marki Volkswagen, Skoda, Audi. Na wsparcie swoich marek przeznaczył 64,1 mln zł.

Wydatki reklamowe Lidl Polska wzrosły w skali roku o 33,9 proc. (do 81,1 mln zł), a T-Mobile Polska - o 14,8 proc. (do 66,9 mln zł).

Z czołówki 10 największych reklamodawców tylko dwie firmy zmniejszyły nakłady na reklamę. Ferrero Polska zredukowało budżet o 7,2 proc., do 63,3 mln zł, a P4 (operator sieci Play) – o 3,8 proc., do 54,3 mln zł.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas