Wydatki na reklamy w mediach pozainternetowych w okresie od stycznia do lipca br. wzrosły na polskim rynku o niespełna 5 proc. Mniej zarobiły telewizje i wydawcy gazet, mocno wzrosły wydatki na reklamę w radiu i magazynach.
Marketerzy przez pierwszych siedem miesięcy br. przeznaczyli na reklamę w mediach tradycyjnych (poza internetem) 16,3 mld zł, o 4,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z cennikowych danych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl.
W omawianym okresie wzrosły wydatki na radio, magazyny, outdoor, kina i reklamę indoorową.
Zmalały natomiast nakłady na telewizję i gazety. Reklamodawcy zwiększyli wydatki na reklamę radiową o 22,3 proc., do 2,9 mld zł, a w magazynach - o 15,5 proc. - do 1,96 mld zł. Kina zarobiły o 3,4 proc. więcej (blisko 805 mln zł), zaś firmy reklamy zewnętrznej - 2,2 proc. więcej (859,4 mln zł).
Przychody reklamowe telewizji spadły natomiast o 1,7 proc., do 8,8 mld zł, zaś wydawców dzienników - o 0,9 proc., do 876,8 mln zł.
Zobacz tabelęPowyższe dane są danymi cennikowymi, nie uwzględniającymi rabatów. Z szacunków Starcom MediaVest Group wydatki netto na całym rynku reklamowym wzrosły w pierwszej połowie br. o 2,8 proc. SMG podaje, że po 8-9 proc. wzrosła wartość reklamy radiowej i internetowej, a po 13-14 zmalały nakłady marketingowe w prasie (zobacz szczegóły).