Reklama2016-08-25
0

Wydatki reklamowe w radiu, magazynach, kinach i indoorze z dwucyfrowym wzrostem, w dół w gazetach

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Radio, magazyny, kina i indoor to media, które przez siedem miesięcy tego roku zwiększyły w skali roku wpływy z reklam dwucyfrowo, czyli co najmniej dwukrotnie szybciej niż przychody wszystkich tradycyjnych mediów. Spadek przychodów zanotowały w tym czasie jedynie dzienniki.

Media pozainternetowe zarobiły od stycznia do lipca br. na reklamach 17,3 mld zł - to o 6 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Ponad połowa tej kwoty, bo 8,8 mld zł trafiła do telewizji, która spośród pozostałych mediów wciąż generuje największe wpływy. Jednak dynamiki przychodów rok do roku nie są najwyższej - w omawianym okresie wyniosła ona zaledwie 0,33 proc.

Największy wzrost reklamowych wpływów zanotował w tym czasie indoor - reklamodawcy na ten rodzaj reklamy wydali 35,3 proc. więcej w porównaniu z rokiem ub. - 31,7 mln zł.

O 17,7 proc. wzrosły wydatki na reklamę w kinach - z 805 do 947,3 mln zł. Radio zwiększyło wpływy o 16,3 proc., do 3,43 mld zł, zaś magazyny - o 14,6 proc., do 2,25 mld zł.

Na reklamę outdoorową z kolei reklamodawcy przez siedem pierwszych miesięcy br. wydali nieco ponad 926 mln zł, zwiększając tym samym nakłady o 7,2 proc. w porównaniu z tym samym okresem ub.r.

Spośród tradycyjnych mediów tylko gazety zarobiły na reklamach mniej rok do roku - ich przychody z reklam spadły o 3,6 proc., do 844,9 mln zł.

Zobacz tabelę

Autor:bg

Więcej informacji:wydatki reklamowe, kantar media

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas