Prasa2018-06-27
7

Wydawca „Polityki” wydaje kwartalnik „Niezbędnik Współczesny”

Od 27 czerwca br. na rynku pojawi się „Niezbędnik Współczesny” - nowe pismo wydawcy tygodnika „Polityka” (Wydawnictwo „Polityka”). Kwartalnik ma czerpać wzorce z „Niezbędnika Inteligenta”, który ukazuje się na rynku od 2009 roku i do tej pory był wydawany dwa razy w roku.

Poprzednio „Niezbędnik Inteligenta” ukazywał się jako czasopismo, które poruszało jeden obszar tematyczny i problematykę. Po zmianach - zgodnie z hasłem okładkowym „Wielkie tematy, najważniejsze pytania” – ma stanowić przegląd tekstów o wielu sprawach i wyzwaniach otaczającego świata.

W pierwszym numerze „Niezbędnika Współczesnego” Tomasz Plata zastanawia się, kim jest współczesny inteligent, Jan Hartman - jaka jest, a jaka powinna być etyka rozrodu, natomiast Agnieszka Haska analizuje powrót mitu zdrady narodowej. Ewa Wilk pisze o tym, kto współcześnie cierpi na depresję, z kolei Ziemowit Szczerek analizuje obecną Europę. Paulina Wilk z Bogdanem Góralczykiem opisują Chiny, Łukasz Wójcik zastanawia się nad herezjami w islamie, a Andrzej Hołdys pisze o kolonizacji Marsa. Wśród tematów porusza się również kwestie wyczerpywania się zasobów Ziemi (Edwin Bendyk), nieuchronnej pandemii (Paweł Walewski), świata bez książek (Mirosław Filiciak).  

We wstępie numeru Jerzy Baczyński, redaktor naczelny „Polityki” porównuje pismo do „odpowiednika płyty winylowej lub czytelniczego slow food”: - Najważniejsze tematy naszej współczesności opowiedziane w wersji dla zaawansowanych, do czytania w pewnym skupieniu i komforcie, w fotelu, kawiarni, w podróży, na wakacjach. Bez pośpiechu - napisał.

Nowe logo, layout oraz czcionki

Zmianom redakcyjnym towarzyszy także nowe logo i layout, których autorem jest Marek Kwiatkowski – grafik na co dzień pracujący dla tygodnika „Polityka”. Zmianie uległ także układ graficzny i czcionki.

„Niezbędnik Współczesny” ukazuje się w formacie 215x285 mm i w klejonej oprawie. Objętość pisma wynosi 108 stron, kosztuje 16,99 zł. Nakład pierwszego numeru (w kioskach i salonach prasowych) wyniesie 50 tys. egzemplarzy. Wydanie elektroniczne będzie można nabyć w ramach oferty „Polityki Cyfrowej”. Kolejny numer pisma pojawi się w sprzedaży pod koniec września br.

Premiera rynkowa „Niezbędnika współczesnego” wsparta jest kampanią reklamową w prasie, radiu, na nośnikach digital Metro, w internecie, mediach społecznościowych oraz tytułach prasowych i serwisach internetowych wydawnictwa.

Autor:nb

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas