Prasa 2009-10-01
0

Wydawca 'Przyjaciółki' przejmuje 'Panią Domu'

Edipresse Polska ogłosiło, że przejmie trzy tytuły od wydawnictwa Marquard Media Polska: tygodnik poradnikowy "Pani Domu" oraz miesięczniki true stories "Cienie i Blaski" i "Sekrety Serca". Natomiast Marquard zakupi od Edipresse miesięcznik shoppingowy "Hot Moda i Shopping".

- Od dawna byliśmy zainteresowani wzmocnieniem naszej obecności w segmencie poradnikowym - mówi Zbigniew Napierała, prezes Edipresse Polska. Obecnie spółka posiada w nim dwutygodnik (do lutego br. tygodnik) "Przyjaciółka", którego średnia sprzedaż ogółem w okresie od stycznia do lipca br. wyniosła 450 742 egz. (dane ZKDP).

- Zarówno "Przyjaciółka" jak i "Pani Domu" znajdują się w bardzo konkurencyjnym segmencie poradnikowym, ale dla Edipresse Polska to jeden z najbardziej kluczowych obszarów rynku obok magazynów o gwiazdach oraz pism dla rodziców. Segment magazynów typu "prawdziwe historie" staje się dla nas o tyle istotny, iż po dodaniu 2 nowych miesięczników nasze portfolio będzie składało się z 5 tytułów oraz licznych wydań specjalnych - podkreśla Napierała. Obecnie Edipresse wydaje takie pisma true stories jak "Uczucia i Tęsknoty", "Prawdziwe Życie" i "Zawsze Miłość".

"Pani Domu" pojawiła się na polskim rynku w 1994 roku i wtedy była wydawana przez spółkę Axel Springer Polska. Marquard tytuł ten odkupił w 2007 roku wraz ze sprzedawanymi teraz również Edipresse magazynami "Cienie i Blaski" oraz "Sekrety Serca". Od kilku miesięcy "Pani Domu" podobnie jak "Przyjaciółka" ukazuje się co dwa tygodnie (formalnie pozostaje jednak tygodnikiem). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w okresie od stycznia do lipca br. wyniosła 275 398 egz..

Alicja Modzelewska, dyrektor zarządzająca Edipresse Polska, informuje, że decyzja dotycząca strategii dla "Pani Domu" zostanie ogłoszona w ciągu kilku tygodni. - Wierzymy, że zaproponujemy naszym czytelnikom, jak również naszym reklamodawcom atrakcyjny produkt. Posiadanie dwóch silnych magazynów w tym segmencie wzmocni znacząco naszą pozycję - tłumaczy Modzelewska.

- Decyzja o wycofaniu się z segmentów tygodników poradnikowych oraz tzw. true stories jest kolejnym, konsekwentnym krokiem (po transakcji sprzedaży dziennika w 2007 r) na drodze budowania homogenicznego i synergetycznego portfolio - podkreśla Tomasz Zięba, prezes Marquard Media Polska. - Dodanie "Hot Moda i Shopping" do naszej oferty wzmocni pozycję Marquarda w segmencie pism dla kobiet i zapewni synergię z tak silnymi brandami jak "Joy", "Cosmopolitan", czy "Shape" - dodaje.

Wymiana tytułów między obiema spółkami ma nastąpić 2 listopada br. Wartości transakcji wydawnictwa nie ujawniają. W ich komunikacie poinformowano, że cześć zespołu redakcyjnego (13 osób) z tytułów Marquard Media Polska otrzymało ofertę przejścia do Edipresse Polska, zaś 5 osób z miesięcznika "Hot Moda i Shopping" przejdzie do Marquard Media Polska.

Autor: pp

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas