Telewizja2020-08-18
9

TVP1 i Polsat liderami. Mecz FC Barcelona-Bayern Monachium hitem tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: mecz FC Barcelona-Bayern Monachium, dokument „Wojna Światów” oraz dziennik „Fakty”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była TVP1, a w grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajął Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu - od 10 do 16 sierpnia - najwięcej widzów zgromadził piątkowy ćwierćfinałowy mecz Ligi Mistrzów FC Barcelona-Bayern Monachium. Spotkanie w TVP2 oglądało średnio 2,21 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 18,94 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugim miejscu uplasował się dokumentalny film „Wojna Światów”. Audycja w sobotni wieczór w TVP1 miała średnio 2,13 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 16,43 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 10 sierpnia na antenie stacji obejrzało 1,88 mln widzów (20,94 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugi pod względem oglądalności dzienników był „Teleexpress” Jedynki, który zgromadził 1,66 mln widzów (emisja 10 sierpnia; 9. pozycja w ogólnym rankingu). Do zestawienia top 20 na 12 pozycji uplasowały się „Wiadomości” Jedynki z 1,65 mln oglądających (niedzielne wydanie) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 1,42 mln oglądających (emisja 10 sierpnia; 18. lokata).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był mecz FC Barcelona-Bayern Monachium, który miał 956 tys. osób, co dało TVN 23,13 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął dziennik „Fakty” (623 tys. widzów; 21,83 proc. udziału), a podium uzupełnia magazyn „Uwaga! Koronawirus” (597 tys.; 20,62 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

TVP1 liderem w 4+

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,74 pkt. proc. do 9,78 proc.

Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,04 proc. (wzrost o 0,05 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP2. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,17 proc. (do góry o 0,33 pkt. proc.).

Czwarty był TVN, którego udział zmniejszył się o 0,35 pkt. proc. do 6,82 proc.

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 30,34 proc. do 31,81 proc.

Piąty był kanał TVN24, którego udział zmalał o 0,49 pkt. proc. do 4,95 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info (stacja miała 4,65 proc. udziału; - 0,29 pkt. proc.).

Wśród czołowych stacji informacyjnych 10. miejsce zajął Polsat News (2,15 proc.; - 0,13 pkt. proc.).

Polsat na czele w 16-49

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Udział stacji zmniejszył się o 0,20 pkt. proc. do 9,34 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 8,39 proc. (do góry o 0,29 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,84 pkt. proc. do 6,47 proc.), a czwarta była Jedynka (- 0,07 pkt. proc. do 5,03 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (9,38 proc.; w dół o 0,02 pkt. proc.).

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas