Telewizja2022-01-18
8

TVP1 liderem, Polsat i TVP2 wyprzedziły TVN. „M jak miłość”, „Fakty” i „Teleexpress” hitami

„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: serial „M jak miłość” oraz dzienniki „Fakty” i „Teleexpress”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka, a w 16-49 pierwszy był TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu - od 10 do 16 stycznia - najwięcej widzów zgromadził wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał średnio 3,68 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 26,97 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

„Fakty” na czele dzienników

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 10 stycznia na antenie stacji obejrzało 2,95 mln widzów (22,25 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugi pod względem oglądalności wśród dzienników był „Teleexpress” TVP1, który zgromadził 2,65 mln widzów (emisja 10 stycznia; 3. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 6 pozycji uplasowały się „Wiadomości” TVP1 z 2,45 mln oglądających (poniedziałkowe wydanie), a 14. były „Wydarzenia” Polsatu (1,76 mln; środa).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Tuż za podium w ogólnym rankingu uzupełnia nadany w TVP1 konkurs PŚ w skokach narciarskich. Zawody z Zakopanego w sobotę śledziło średnio 2,52 mln widzów, co przełożyło się na 20,13 proc. udziału.

„M jak miłość” na czele również w 16-49

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był serial „M jak miłość”, który w TVP2 miał 1,27 mln osób, co dało stacji 26,63 proc. udziału.

Drugie miejsce zajęły „Fakty” (946 tys. widzów w TVN; 22,95 proc. udziału), a podium uzupełnia nadany tuż po dzienniku serwis sportowy (727 tys. osób w Polsacie; 17,33 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

TVP1 liderem w 4+, Polsat i TVP2 wyprzedziły TVN

Udział liderującej Jedynki wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu wyniósł 8,86 proc. Wynik stacji zwiększył się o 0,71 pkt. proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat, który miał 7,91 proc. udziału (wzrost o 0,37 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z czwartej lokaty. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,49 proc. (do góry o 0,59 pkt. proc.). Z kolei z miejsca drugiego na czwarte spadł TVN, którego udział wyniósł 7,36 proc. (- 0,48 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 30,43 proc. do 31,62 proc.

TVN24 na czele stacji newsowych

Piąty był kanał TVN24, którego udział wzrósł o 0,44 pkt. proc. do 5,60 proc. Szóste było TVP Info (stacja miała 4,07 proc. udziału; + 0,33 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych z 12. na 14. miejsce spadł Polsat News (1,47 proc.; w dół o 0,15 pkt. proc.).

TVN wyprzedził Polsat w 16-49

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział stacji zwiększył się o 0,40 pkt. proc. do 9,08 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 8,98 proc. (+ 0,32 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP2 (+ 0,91 pkt. proc. do 5,73 proc.), a tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVP1 (+ 0,18 pkt. proc. do 4,81 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 bez zmian liderem był Polsat (8,80 proc.; do góry o 0,48 pkt. proc.).

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas