Telewizja2020-08-25
20

TVP1 i Polsat liderami tygodnia. 4,72 mln widzów finału Ligi Mistrzów

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: finałowy mecz Ligi mistrzów Paris Saint-Germain-Bayern Monachium, półfinał tych rozgrywek oraz studio sportowe. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była TVP1, a w grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajął Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu - od 17 do 23 sierpnia - najwięcej widzów zgromadził niedzielny finałowy mecz Ligi Mistrzów, w którym Bayern Monachium pokonał Paris Saint-Germain wynikiem 1 do 0. Spotkanie w TVP1 oglądało średnio 4,72 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,30 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Jacek Kurski tuż po zakończeniu meczu na swoim profilu na Twitterze poinformował, że spotkanie śledziło średnio 7,5 mln widzów, a w peaku było to 8,8 mln (powołując się na dane MOR; uznawane tylko przez TVP).

Na drugim miejscu uplasował się półfinałowy mecz Olympique Lyon-Bayern Monachium z 19 sierpnia. Transmisja w TVP1 miała średnio 2,93 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 24,36 proc. Według MOR spotkanie śledziło 4,31 mln widzów (w peaku - 4,85 mln).

Podium uzupełnia studio sportowe, nadane przez TVP1 tuż po finale Ligi Mistrzów 2019/2020. Ponad 20-minutową relację śledziło 2,21 mln widzó1) (24,81 proc. udziału).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Wiadomości” Jedynki, które 23 sierpnia na antenie stacji obejrzało 2,21 mln widzów (18,11 proc. udziału). Była to czwarta topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 2,18 mln widzów (emisja 18 sierpnia; 5. pozycja w ogólnym rankingu). Do zestawienia top 20 na 13 pozycji uplasował się „Teleexpress” Jedynki z 1,73 mln oglądających (niedzielne wydanie) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 1,60 mln oglądających (emisja 23 sierpnia; 15. lokata).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był finałowy mecz Ligi Mistrzów, który miał 2,04 mln osób, co dało TVP1 39,66 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął mecz Olympique Lyon-Bayern Monachium (1,14 mln widzów; 25,56 proc. udziału), a podium uzupełnia studio sportowe nadane po finale Ligi Mistrzów (1,13 mln; 30,50 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

TVP1 liderem w 4+, TVN wyprzedził TVP2

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 1,10 pkt. proc. do 10,88 proc.

Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 7,78 proc. (spadek o 0,26 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVN, który awansował z miejsca czwartego. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 6,49 proc. (w dół o 0,33 pkt. proc.).

Na czwartą lokatę spadła TVP1, której udział zmniejszył się o 0,88 pkt. proc. do 6,29 proc.

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 31,81 proc. do 31,44 proc.

Piąty był kanał TVN24, którego udział wzrósł o 0,35 pkt. proc. do 5,30 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info (stacja miała 4,72 proc. udziału; + 0,07 pkt. proc.).

Wśród czołowych stacji informacyjnych z 10. na 12. miejsce spadł Polsat News (2,02 proc.; - 0,13 pkt. proc.).

Polsat na czele w 16-49

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Udział stacji zmniejszył się o 0,35 pkt. proc. do 8,99 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 8,06 proc. (w dół o 0,33 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Jedynka (+ 2,02 pkt. proc. do 7,05 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (- 1,60 pkt. proc. do 4,87 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (9,11 proc.; w dół o 0,27 pkt. proc.).

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(20)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas