Telewizja2018-05-29
20

Polsat liderem, TVP2 wyprzedziła TVP1. Seriale Dwójki i Polsat SuperHit Festiwal 2018 hitami

M jak miłość; fot. MTL MAXFILMM jak miłość; fot. MTL MAXFILM

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły hitowe seriale Dwójki: „M jak miłość” i „Na dobre i na złe” oraz kabarety w ramach Polsat SuperHit Festiwal 2018. Wśród stacji liderem w 4+ był Polsat, a TVP2 wyprzedziła TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 21 do 27 maja 2018 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego wtorkowy odcinek oglądało 5,34 mln widzów, co przełożyło się na 37,79 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany dzień później miał 3,82 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 26,86 proc.

Podium uzupełniają kabarety transmitowane w ramach Polsat SuperHit Festiwal 2018. Ponad 3 i pół godzinną relację śledziło średnio 3,32 mln widzów, co przełożyło się na 27,12 proc. udziału.

Piąty był finałowy mecz Ligi Mistrzów, w którym Real Madryt zmierzył się z Liverpoolem FC. Sportowa impreza na żywo w TVP1 miała 3,03 mln oglądających (23,91 proc. udziału). W Canal+ spotkanie śledziło dodatkowo 328 tys. osób.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 21 maja na antenie tej stacji obejrzało 2,38 mln widzów (22,25 proc. udziału). Była to trzynasta topowa pozycja programowa w rankingu. Drugie pod tym względem były konkurencyjne „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 1,96 mln widzów (emisja 6 dni później; 19. pozycja).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,73 mln osób, co dało Dwójce 32,90 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do meczu Real Madryt - Liverpool FC (1,44 mln widzów; 29,93 proc. udziału), a podium uzupełniają „Kuchenne rewolucje” (1,42 mln widzów; 27,70 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,96 pkt. proc. do 11,41 proc.

Drugą lokatę zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,10 proc. (w dół o 0,43 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z miejsca czwartego. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,34 proc., po jednak spadku względem poprzedniego o 0,03 pkt. proc.

Z kolei na czwartą lokatę spadła TVP1 (stacja ta zanotowała spadek wynoszący 0,55 pkt. proc. do 8,29 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 37,19 proc. do 37,14 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia TVN24. Średni udział tej stacji wyniósł 4,82 proc. (w dół o 0,17 pkt. proc.).

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem został Polsat, który wyprzedził TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 1,37 pkt. proc. do 12,92 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 12,30 proc. (w dół o 0,02 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (- 0,57 pkt. proc. do 6,73 proc.) i Jedynka (- 0,45 pkt. proc. do 5,44 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 1,23 pkt. proc. do 12,54 proc.).

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(20)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas