Telewizja2019-04-30
28

Polsat liderem, TVP1 wyprzedziła TVP2 i TVN. „M jak miłość” hitem

„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły serial „M jak miłość”, dziennik „Fakty” i medyczna produkcja „Na dobre i na złe”. Wśród stacji w 4+ liderem był Polsat, a z czwartego na drugie miejsce awansowała TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 22 do 28 kwietnia 2019 roku, najwięcej widzów zgromadził wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 4,92 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 32,16 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 23 kwietnia na antenie tej stacji obejrzało 3,37 mln widzów (25,31 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugi pod względem oglądalności dzienników był „Teleexpress” Jedynki, który zgromadził 2,27 mln widzów (emisja 24 kwietnia; 11. pozycja). Do zestawienia top 20 na 16 pozycji uplasowały się jeszcze „Wydarzenia” Polsatu z 2,19 mln oglądających (niedzielne wydanie) oraz „Wiadomości” Jedynki z 2,15 mln widzów (też niedzielne wydanie; 20. lokata).

Trzeci w ogólnym rankingu był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 24 kwietnia miał 3,29 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 22,39 proc.

Na 17. miejscu uplasował się debiut programu „Europa da się lubić - 15 lat później”, który śledziło 2,16 mln widzów.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,55 mln osób, co dało TVP2 27,12 proc. udziału.

Drugie miejsce zajęły „Fakty” (1,33 mln widzów; 27,12 proc. udziału), a podium uzupełnia film „Piękna i Bestia” (1,06 mln widzów; 18,69 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,33 pkt. proc. do 10,45 proc.

Z czwartej na drugą lokatę awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 8,52 proc. (do góry o 0,14 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVN, który spadł z drugiej lokaty. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,36 proc., po spadku względem poprzedniego wynoszącym 0,22 pkt. proc.

Na czwartą pozycję (z trzeciej) spadła TVP2 (stacja ta miała 8,20 proc. udziału; w dół o 0,23 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 36,17 proc. do 35,53 proc.

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,77 pkt. proc. do 11,26 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 10,79 proc. (w dół o 0,42 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Dwójka (- 0,40 pkt. proc. do 6,72 proc.), a czwarta była Jedynka (+ 0,54 pkt. proc. do 5,75 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 0,92 pkt. proc. do 11,07 proc.).

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(28)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas