Telewizja2018-10-30
27

Polsat wyprzedził TVN. „M jak miłość” i „Rolnik szuka żony” hitami tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły seriale „M jak miłość” i „Na dobre i na złe” oraz reality-show „Rolnik szuka żony”. Wśród stacji nowym liderem został Polsat, który wyprzedził TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 22 do 28 października 2018 roku, najwięcej widzów zgromadził wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 5,56 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,60 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji uplasował się reality-show „Rolnik szuka żony”. Jego niedzielny odcinek śledziło średnio 3,92 mln widzów, co przełożyło się na 26,38 proc. udziału.

Podium uzupełnia medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 24 października miał 3,70 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 24,05 proc.

„Fakty” TVN liderem

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 23 października na antenie tej stacji obejrzało 3,15 mln widzów (21,84 proc. udziału). Była to szósta topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 2,68 mln widzów (emisja 28 października; 11. pozycja). Do zestawienia top 20 na 16 pozycji uplasował się jeszcze „Teleexpress” TVP1 z 2,40 mln oglądających (23 października), a oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu z 2,37 mln oglądających (niedzielne wydanie).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,99 mln osób, co dało TVP2 32,19 proc. udziału.

Drugie miejsce również należało do reality-show „Rolnik szuka żony” (1,61 mln widzów; 25,54 proc. udziału), ale podium uzupełnia już jednak „MasterChef” (1,35 mln widzów; 20,10 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Polsat wyprzedził TVN

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,55 pkt. proc. do 10,64 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,32 proc. (w dół o 0,41 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP2. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,60 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,12 pkt. proc.

Czwartą pozycję zajęła TVP1 (stacja ta miała wzrost wynoszący 0,11 pkt. proc. do 8,55 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 37,74 proc. do 38,11 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24, który awansował z miejsca szóstego (wzrost o 0,32 pkt. proc. do 4,81 proc.).

Grupa 16-49 należy do TVN

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera znalazł się TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,42 pkt. proc. do 13,81 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,92 proc. (do góry o 0,81 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,31 pkt. proc. do 7,26 proc.), a czwarta była Jedynka (+ 0,46 pkt. proc. do 5,39 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był TVN (w dół o 0,30 pkt. proc. do 12,21 proc.).

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(27)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas