Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: pierwszy konkurs Turnieju Czterech Skoczni, benefis Zenona Martyniuka, serial „M jak miłość” i kultowy film „Kevin sam w domu”. Wśród stacji w 4+ liderem była TVP1, a w grupie 16-49 pierwsze miejsce należało do Polsatu - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 23 do 29 grudnia - najwięcej widzów zgromadził pierwszy konkurs Turnieju Czterech Skoczni 2019/2020, który odbył się w niedzielę w Oberstdorfie. Miał on średnio 4,05 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 26,40 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na drugiej pozycji uplasowała się druga część benefisu Zenona Martyniuka „Życie to są chwile”. Koncert w czwartek miał 4,04 mln widzów, co dało stacji 25,88 proc.
Podium uzupełnia obyczajowy serial TVP2 „M jak miłość”. Odcinek tej produkcji pokazany 23 grudnia miał 3,86 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 26,81 proc.
Czwarta lokata należała do kultowego filmu „Kevin sam w domu”, który w Wigilię śledziło 3,76 mln widzów (29,82 proc. udziału).
Telewizja | Benefis Zenona Martyniuka w TVP2 hitem Bożego Narodzenia. 280 tys. widzów więcej niż „Kevin sam w domu” w Polsacie |
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Wiadomości” Jedynki, które 29 grudnia na antenie tej stacji obejrzało 3,25 mln widzów (19,85 proc. udziału). Była to ósma topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,03 mln widzów (emisja 27 grudnia; 9. pozycja). Do zestawienia top 20 na 11 pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 z 2,97 mln oglądających (niedzielne wydanie) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 2,19 mln oglądających (piątek; 17. pozycja).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był film „Kevin sam w domu”, który miał 1,96 mln osób, co dało TVP2 38,61 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął konkurs TCS w Oberstdorfie (1,41 mln widzów; 24,21 proc. udziału), a podium uzupełnia kilkuminutowe studio pokazane w trakcie zawodów (1,27 mln; 21,89 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,70 pkt. proc. do 9,11 proc.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,49 proc. (w dół o 0,04 pkt. proc.).
Na ostatnią lokatę podium spadła TVP2. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,27 proc. (spadek o 0,52 pkt. proc.).
Czwarty był TVN (stacja ta miała 6,76 proc. udziału; w dół o 0,84 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 34,73 proc. do 32,63 proc.
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat, który wyprzedził TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 0,48 pkt. proc. do 10,06 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 8,79 proc. (w dół o 1,33 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (- 1,02 pkt. proc. do 6,72 proc.), a czwarta była Jedynka (+ 0,05 pkt. proc. do 6,40 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 0,10 pkt. proc. do 9,45 proc.).