Telewizja2018-07-31
43

TVP1 z kolejnym rekordem najniższej oglądalności. XI Płocka Noc Kabaretowa hitem tygodnia

XI Płocka Noc Kabaretowa; fot. PolsatXI Płocka Noc Kabaretowa; fot. Polsat

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły XI Płocka Noc Kabaretowa, teleturniej „Milionerzy” i dziennik „Fakty”. Wśród stacji liderem w 4+ został Polsat, a TVP1 zanotowała kolejny najniższy udział w historii nadawania - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 23 do 29 lipca 2018 roku, najwięcej widzów zgromadziła transmisja XI Płockiej Nocy Kabaretowej. Wydarzenie relacjonowane przez Polsat w niedzielę miało średnio 2,33 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 18,63 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi był teleturniej „Milionerzy”. Powtórkowy odcinek tej produkcji pokazany w poniedziałek miał 2,29 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 18,31 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 26 lipca na antenie tej stacji obejrzało 2,29 mln widzów (24,32 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu. Drugie pod tym względem były „Wydarzenia” Polsatu, które zgromadziły 1,80 mln widzów (emisja 24 lipca; 11. pozycja).

W rankingu top 20 znalazły się również serwisy TVP1 „Wiadomości” - topowe wydanie tego dziennika pokazano 29 lipca (miało ono 1,79 mln oglądających) oraz „Teleexpress” - 1,74 mln widzów (emisja tego samego dnia).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności była XI Płocka Noc Kabaretowa, która miała 1,01 mln osób, co dało Polsatowi 20,76 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do „Milionerów'' (985 tys. widzów; 20,26 proc. udziału), a podium uzupełniają „Kuchenne rewolucje” (972 tys. widzów; 19,51 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,87 pkt. proc. do 10,97 proc.

Drugi był TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,99 proc. (do góry o 0,08 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,09 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,28 pkt. proc. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Jedynka w tej grupie zanotowała najniższy wynik w historii nadawania.

Oczko niżej znalazła się TVP2 (stacja ta miała stratę wynoszącą 0,39 pkt. proc. do 6,16 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 32,93 proc. do 33,21 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24 (wzrost o 0,28 pkt. proc. do 4,67 proc.).

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem też był Polsat. Udział tej stacji zwiększył się o 0,86 pkt. proc. do 12,25 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 11,62 proc. (do góry o 0,35 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Dwójka (- 0,07 pkt. proc. do 5,21 proc.), a czwarta była Jedynka (- 0,45 pkt. proc. do zaledwie 4,15 proc.). Jak wynika z analizy naszego portalu, TVP1 również i w tym ujęciu zanotowała najniższy tygodniowy wynik w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce. Przewaga tej stacji nad kolejnym kanałem w zestawieniu (TV4) zmalała do zaledwie 0,32 pkt. proc.

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy również był Polsat (do góry o 0,83 pkt. proc. do 12,20 proc.).

TVP1 w tym ujęciu również zanotowała najgorszy tygodniowy wynik w historii (w dół o 0,34 pkt. proc. do 4,34 proc.).

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(43)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas