Telewizja2020-08-04
12

TVP1 i Polsat liderami tygodnia. „Fakty” i „Warszawiacy śpiewają (nie)zakazane piosenki” hitami

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „Fakty”, koncert „Warszawiacy śpiewają (nie)zakazane piosenki” oraz prognoza pogody. Liderem oglądalności wśród stacji była TVP1, a w grupie komercyjnej Polsat wyprzedził TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu - od 27 lipca do 2 sierpnia - najwięcej widzów zgromadziły czwartkowe „Fakty” TVN. Dziennik na głównej antenie oglądało średnio 2,16 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 24,27 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 1,74 mln widzów (emisja 29 lipca; 9. pozycja w ogólnym rankingu). Do zestawienia top 20 na 10 pozycji uplasował się „Teleexpress” Jedynki z 1,61 mln oglądających (czwartek) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 1,40 mln oglądających (emisja 2 sierpnia; 16. lokata).

Na drugim miejscu w ogólnym rankingu uplasował się koncert „Warszawiacy śpiewają (nie)zakazane piosenki”. Transmisja w sobotni wieczór w TVP1 miała średnio 2,02 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 18,78 proc.

Podium uzupełnia prognoza pogody, która 31 lipca w TVP1 miała 1,99 mln widzów (19,53 proc. udziału).

Czwarty był serial „La Bandida” z 27 lipca. Odcinek produkcji w TVP1 śledziło 1,95 mln osób (16,46 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był dziennik „Fakty”, który miał 765 tys. osób, co dało TVN 26,01 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął magazyn „Uwaga! Koronawirus” (664 tys. widzów; 22,67 proc. udziału), a podium uzupełniają „Kuchenne rewolucje” (622 tys.; 15,21 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

TVP1 liderem w 4+, TVP2 wyprzedziła TVN

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,26 pkt. proc. do 9,49 proc.

Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 7,92 proc. (spadek o 0,23 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z miejsca czwartego. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 6,79 proc. (do góry o 0,39 pkt. proc.).

Na czwartą lokatę spadł TVN, którego udział zmniejszył się o 0,39 pkt. proc. do 6,75 proc.

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 30,82 proc. do 30,95 proc.

Piąty był kanał TVN24, którego udział wzrósł o 0,11 pkt. proc. do 5,55 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info (stacja miała 4,71 proc. udziału; - 0,13 pkt. proc.).

Wśród czołowych stacji informacyjnych z 13. na 10. miejsce awansował Polsat News (2,17 proc.; + 0,33 pkt. proc.).

Polsat wyprzedził TVN w 16-49

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat, który wyprzedził TVN. Udział stacji zmniejszył się o 0,12 pkt. proc. do 8,84 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 8,77 proc. (w dół o 0,37 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,70 pkt. proc. do 5,82 proc.), a czwarta była Jedynka (+ 0,44 pkt. proc. do 5,02 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (9,01 proc.; w dół o 0,10 pkt. proc.).

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas