Telewizja 2019-06-04
19

Polsat liderem, TVP1 wyprzedziła TVN i TVP2. „M jak miłość” hitem

„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm „M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły seriale TVP2: „M jak miłość”, „Na dobre i na złe” i „Barwy szczęścia”, a także dziennik TVN „Fakty”. Wśród stacji liderem był Polsat, a z czwartego na drugie miejsce awansowała Jedynka - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 27 maja do 2 czerwca 2019 roku, najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 4,77 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 32,56 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 29 maja miał 3,20 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 21,52 proc.

„Fakty” TVN na czele programów informacyjnych

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 27 maja na antenie tej stacji obejrzało 2,83 mln widzów (25,32 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugi pod względem oglądalności dzienników był „Teleexpress” Jedynki, który zgromadził 2,04 mln widzów (emisja 28 maja; 11. pozycja). Do zestawienia top 20 na 13 pozycji uplasowały się jeszcze „Wiadomości” Jedynki z 1,97 mln oglądających (wtorkowe wydanie) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 1,82 mln oglądających (emisja również 28 maja).

Tuż za podium znalazł się codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Produkcję we wtorek śledziło 2,72 mln widzów (SHR na poziomie 18,68 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,52 mln osób, co dało TVP2 28,54 proc. udziału.

Drugie miejsce zajęły „Fakty” (1,14 mln widzów; 29,32 proc. udziału), a podium uzupełniają kulisy „M jak miłość” (954 tys. widzów; 17,76 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 1,34 pkt. proc. do 9,71 proc.

Z czwartej na drugą lokatę awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 9,08 proc. (do góry o 0,77 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP2, która tydzień wcześniej była wiceliderem. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,77 proc., po jednak wzroście względem poprzedniego wynoszącym 0,10 pkt. proc.

Z trzeciej na czwartą pozycję spadł TVN (stacja ta miała 8,53 proc. udziału; w dół o 0,09 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 36,65 proc. do 36,09 proc.

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,62 pkt. proc. do 11,52 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 11,16 proc. (w dół o 0,24 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Dwójka (- 0,01 pkt. proc. do 7,13 proc.), a czwarta była Jedynka (+ 1,33 pkt. proc. do 6,29 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 1,25 pkt. proc. do 10,93 proc.).

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE (19) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas