Telewizja2018-09-05
30

Polsat liderem tygodnia. „Rolnik szuka żony” ratingowym hitem

Marta Manowska, prowadząca Marta Manowska, prowadząca "Rolnik szuka żony"

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: reality-show „Rolnik szuka żony”, „M jak miłość” i „Fakty”. Wśród stacji liderem zarówno w 4+ jak i w 16-49 był Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 27 sierpnia do 2 września 2018 roku, najwięcej widzów zgromadził pierwszy odcinek piątej edycji reality-show „Rolnik szuka żony”. Pokazany w niedzielę program miał średnio 3 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 20,76 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji uplasował się serial „M jak miłość”. Odcinek tej produkcji pokazany 28 sierpnia miał 2,65 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 19,27 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 27 sierpnia na antenie tej stacji obejrzało 2,49 mln widzów (23,41 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu. Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,47 mln widzów (emisja 2 września; 4. pozycja).

W rankingu top 20 znalazły się również serwis Polsatu „Wydarzenia” - topowe wydanie tego dziennika pokazano 29 sierpnia (miało ono 2 mln oglądających).

Czołową piątkę uzupełnia teleturniej „Familiada”. Odcinek tej produkcji pokazany w niedzielę miał 2,39 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 25,52 proc.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był film „Marsjanin”, który miał 1,03 mln osób, co dało Polsatowi 21,21 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do „Na Wspólnej” (988 tys. widzów; 19,99 proc. udziału), a podium uzupełniają „Fakty” (971 tys. widzów; 25,47 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 1,10 pkt. proc. do 10,29 proc.

Drugi był TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,73 proc. (do góry o 0,17 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,86 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,63 pkt. proc.

Oczko niżej znalazła się TVP2 (stacja ta miała wzrost wynoszący 1,23 pkt. proc. do 7,52 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 33,47 proc. do 34,40 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24 (spadek o 0,12 pkt. proc. do 4,41 proc.).

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem też był Polsat. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,87 pkt. proc. do 11,75 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 10,91 proc. (do góry o 0,04 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Dwójka (+ 1,06 pkt. proc. do 6,06 proc.), a czwarta była Jedynka (+ 0,63 pkt. proc. do 4,76 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był Polsat (w dół o 1,14 pkt. proc. do 11,41 proc.).

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(30)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas