Telewizja2019-11-04
24

Polsat liderem, rekordowy tydzień TV Puls. „M jak miłość” i „Rolnik szuka żony” hitami

„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: serial „M jak miłość”, reality-show „Rolnik szuka żony” oraz dziennik TVN „Fakty”. Wśród stacji liderem był Polsat. Z czwartego na trzecie miejsce awansowała TVP2, która wyprzedziła TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu - od 28 października do 3 listopada - najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 4,58 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 30,89 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugiej pozycji uplasował się reality-show „Rolnik szuka żony”. Kolejny odcinek nowej serii śledziło średnio 3,47 mln widzów, co przełożyło się na 22,73 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 28 października na antenie tej stacji obejrzało 2,99 mln widzów (20,83 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wydarzenia” Polsatu, które zgromadziły 2,78 mln widzów (emisja 3 listopada; 5. pozycja). Do zestawienia top 20 na 8 pozycji uplasowały się „Wiadomości” Jedynki z 2,70 mln oglądających (niedzielne wydanie) oraz „Teleexpress” TVP1 z 2,37 mln oglądających (sobota; 12. pozycja).

Tuż za podium w ogólnym rankingu medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 23 października miał 3,08 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 21,10 proc.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był serial „M jak miłość”, który miał 1,50 mln osób, co dało TVP2 27,15 proc. udziału.

Drugie miejsce zajęły „Wydarzenia” Polsatu (1,10 mln widzów; 18,63 proc. udziału), a podium uzupełnia dziennik TVN „Fakty” (1,09 mln widzów w Polsacie; 20,94 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,84 pkt. proc. do 9,31 proc.

Druga była TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 9,18 proc. (w dół o 0,22 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z czwartej lokaty. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,29 proc. (spadek o 0,18 pkt. proc.).

Na czwartą pozycję spadł z kolei TVN (stacja ta miała 8,22 proc. udziału; w dół o 0,85 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 37,09 proc. do 35 proc.

Z siódmego na piąte miejsce awansował TV Puls. Średni udział stacji wyniósł 4,38 proc., po wzroście o 0,56 pkt. proc.

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycję lidera awansował Polsat, który wyprzedził TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,54 pkt. proc. do 10,59 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 10,38 proc. (w dół o 1,43 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Dwójka (- 0,19 pkt. proc. do 7,41 proc.), a oczko niżej uplasowała się Jedynka (- 0,62 pkt. proc. do 5,54 proc.).

5 proc. w tym ujęciu zanotował TV Puls, którego wynik zwiększył się o 0,94 proc.

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 0,82 pkt. proc. do 10,20 proc.).

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(24)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas