Telewizja2023-09-08
6

Duży wzrost TVP1 i TVP2 w pierwszym tygodniu jesiennych ramówek. „Fakty” wygrały z „M jak miłość”

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „Fakty”, „M jak miłość” oraz „Wiadomości”. Wśród stacji na pozycję lidera oglądalności awansowała TVP1, która wyprzedziła TVN i Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu - od 28 sierpnia do 3 września - najwięcej widzów zgromadziły wtorkowe „Fakty”, które w TVN oglądało 2,23 mln widzów, co przełożyło się na 22,46 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 1,79 mln widzów (emisja 30 sierpnia; 3. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 13 pozycji uplasowały się „Wydarzenia” Polsatu z 1,35 mln oglądających (środowe wydanie), a 14. był „Teleexpress” Jedynki (1,32 mln; czwartek).

„M jak miłość” na drugim miejscu w ogólnym rankingu

Drugie miejsce w ogólnym rankingu zajął pierwszy odcinek nowego sezonu serialu „M jak miłość”, pokazany w Dwójce w poniedziałkowy wieczór. Audycję śledziło 2,22 mln widzów (20,32 proc. udziału).

Na czwartym miejscu znalazła się prognoza pogody, pokazana w Jedynce we wtorek po „Wiadomościach”. 5-minutową audycję śledziło 1,67 mln osób (15,70 proc.). Czołową piątkę uzupełnia magazyn „Uwaga!”, który w poniedziałek w TVN miał 1,65 mln widzów (14,89 proc. udziału).

TVP1 nowym liderem

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu wyniósł 8,01 proc. Wynik stacji zwiększył się o 0,83 pkt. proc. Kanał względem poprzedniego tygodnia awansował z trzeciej lokaty.

Z czwartego na drugie miejsce awansowała TVP2, która miała 7,97 proc. udziału (do góry o 1,11 proc.).

Podium uzupełnia Polsat, który spadł z pierwszej lokaty. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,58 proc. (+ 0,02 pkt. proc.). Wynik czwartego TVN wyniósł 7,23 proc. (- 0,22 pkt. proc.). Stacja spadła miejsca drugiego.

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 29,05 proc. do 30,79 proc.

TVN24 na czele stacji newsowych

Piąty był kanał TVN24. Udział stacji wyniósł 5,96 proc. (w dół o 0,16 pkt. proc.). Szóste miejsce zajęło TVP Info (5,88 proc. udziału; - 0,11 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych 11. pozycję zajął Polsat News (1,86 proc.; - 0,27 pkt. proc.).

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas