Telewizja2019-02-04
15

„M jak miłość”, „Teleexpress” i PŚ w lotach hitami tygodnia. Liderem TVP1

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził serial „M jak miłość”, dziennik „Teleexpress”, PŚ w lotach narciarskich i „Sanatorium miłości”. Wśród stacji w 4+ nowym liderem została TVP1, która wyprzedziła Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 28 stycznia do 3 lutego 2019 roku, najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 5,46 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,78 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” Jedynki, który 3 lutego na antenie tej stacji obejrzało 5,42 mln widzów (35,38 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,31 mln widzów (emisja 28 stycznia; 8. pozycja). Do zestawienia top 20 na 12 pozycji uplasowały się jeszcze „Wiadomości” Jedynki z 2,82 mln oglądających (niedzielne wydanie) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 2,79 mln oglądających (również 3 lutego; 13 lokata).

Podium wśród hitów tygodnia zajęła transmisja niedzielnego konkursu PŚ w lolach narciarskich. Relację z zawodów z Oberstdorfu w samej TVP1 śledziło 5,18 mln osób (34,18 proc. udziału). Konkurs ten był również relacjonowany w TVP Sport oraz na Eurosport 1.

Czwartą lokatę zajął kolejny odcinek nowego reality-show TVP1 „Sanatorium miłości”. Audycja ta w TVP1 zgromadziła 3,89 mln osób (24,79 proc. udziału).

Czołową piątkę uzupełnia medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 30 stycznia miał 3,78 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 24,86 proc.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był „Teleexpress”, który miał 1,76 mln osób, co dało TVP1 31,56 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość” (1,72 mln widzów; 31,76 proc. udziału), a podium uzupełnia PŚ w lotach (1,66 mln widzów; 29,83 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 1,26 pkt. proc. do 10,85 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł Polsat, której udział w analizowanym okresie wyniósł 9,53 proc. (w dół o 0,77 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP2. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,59 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,16 pkt. proc.

Czwarty był TVN (stacja ta miała spadek wynoszący 0,14 pkt. proc. do 8,58 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 37,36 proc. do 37,55 proc.

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycję lidera awansował TVN, który wyprzedził Polsat. Udział tej stacji jednak zmniejszył się o 0,29 pkt. proc. do 10,86 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 10,65 proc. (- 0,98 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Dwójka (- 0,02 pkt. proc. do 7,49 proc.), a czwarta była siostrzana Jedynka (+ 1,89 pkt. proc. do 7,41 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 0,88 pkt. proc. do 10,69 proc.).

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas