Telewizja2020-01-07
3

TVP2 nowym liderem. „Sylwester marzeń” i „M jak miłość” hitami tygodnia

Maryla Rodowicz podczas jednego z Maryla Rodowicz podczas jednego z "Sylwestrów Marzeń", fot. Michał Kurdupski

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „Sylwester marzeń z Dwójką”, serial „M jak miłość” i drugi konkurs 68. Turnieju Czterech Skoczni. Wśród stacji nowym liderem oglądalności została TVP2 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu - od 30 grudnia ub.r. do 5 stycznia br. - najwięcej widzów zgromadził „Sylwester marzeń z Dwójką”. Trwająca ponad 5 godzin relacja w TVP2 miała średnio 4,92 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,30 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugie miejsce należało do serialu „M jak miłość” z 30 grudnia. Tego dnia śledziło go 4,31 mln widzów (28,75 proc. udziału).
Podium uzupełnia drugi konkurs Turnieju Czterech Skoczni 2019/2020, który odbył się w środę w Garmisch-Partenkirchen. W TVP1 miał on średnio 3,23 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 23,40 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 30 grudnia na antenie tej stacji obejrzało 3,20 mln widzów (22,34 proc. udziału). Była to czwarta topowa pozycja programowa w rankingu.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był „Sylwester marzeń z Dwójką”, który miał 1,47 mln osób, co dało TVP2 29,33 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość” (1,29 mln widzów; 23,86 proc. udziału), a podium uzupełniają „Fakty” (1,18 mln; 24,86 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującej TVP2 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 1,67 pkt. proc. do 9,94 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca trzeciego.

Na drugą lokatę spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 9,47 proc. (do góry o 0,36 pkt. proc.).

Z miejsca drugiego na ostatnią lokatę podium spadł Polsat. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,33 proc. (spadek o 0,16 pkt. proc.).

Czwarty był TVN (stacja ta miała 7,16 proc. udziału; do góry o 0,40 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 32,63 proc. do 34,90 proc.

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,51 pkt. proc. do 9,55 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 9,23 proc. (do góry o 0,44 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Dwójka (+ 1,67 pkt. proc. do 8,39 proc.), a czwarta była Jedynka (+ 0,26 pkt. proc. do 6,66 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 0,10 pkt. proc. do 9,35 proc.).

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas