Telewizja2020-12-08
12

TVP1 i Polsat liderami, udany tydzień TVP2. 4,81 mln widzów „Wydarzeń”

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: dziennik Polsatu „Wydarzenia”, serial „M jak miłość” oraz reality-show „Rolnik szuka żony”. Wśród stacji liderem w 4+ była TVP1, a w 16-49 - TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu - od 30 listopada do 6 grudnia - najwięcej widzów zgromadziło niedzielne wydanie „Wydarzeń”, które w Polsacie oglądało 4,81 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 30,51 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Dziennik ten został wyemitowany tuż po pokazaniu 17. Mikołajkowego Bloku Reklamowego, który śledziło 5,81 mln osób.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Fakty” TVN , które zgromadziły 3,07 mln widzów (emisja 2 grudnia; 4. pozycja). Do zestawienia top 20 na 7 pozycji uplasowały się „Wiadomości” Jedynki z 2,60 mln oglądających (środowe wydanie) oraz „Teleexpress” TVP1 z 2,54 mln oglądających (poniedziałek; 9. pozycja).

Na drugim miejscu w ogólnym rankingu uplasował się poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 4,13 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 28,91 proc.

Podium uzupełnia reality-show „Rolnik szuka żony”. Kolejny odcinek nowej serii śledziło średnio 3,64 mln widzów, co przełożyło się na 23,83 proc. udziału.

„Wydarzenia” na czele w 16-49

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był dziennik „Wydarzenia”, który miał 2 mln osób, co dało Polsatowi 34,40 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość” (1,45 mln widzów w TVP2; 27,79 proc. udziału), a podium uzupełnia dziennik „Fakty” (1,20 mln w TVN; 24,28 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

TVP1 liderem w 4+, TVP2 wyprzedziła Polsat

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,98 pkt. proc. do 9,94 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP2, której udział w analizowanym okresie wyniósł 8,71 proc. (wzrost o 0,89 pkt. proc.).

Na trzeci a lokatę spadł Polsat. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,35 proc. (do góry o 0,26 pkt. proc.).

Czwarty był TVN, którego udział wyniósł 7,54 proc. (bez zmian).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 34,37 proc. do 34,54 proc.

TVN24 na czele stacji informacyjnych

Piąty był TVN24, którego udział spadł o 0,31 pkt. proc. do 5,34 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info (stacja miała 3,93 proc. udziału; - 0,31 pkt. proc.).

Wśród czołowych stacji informacyjnych z 10. na 11. miejsce spadł Polsat News (1,87 proc.; - 0,18 pkt. proc.).

Polsat liderem w 16-49

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat, który wyprzedził TVN. Udział stacji zwiększył się o 0,70 pkt. proc. do 9,74 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 9,69 proc. (w dół o 0,03 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,77 pkt. proc. do 7,28 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (- 0,98 pkt. proc. do 5,59 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był Polsat (9,57 proc.; do góry o 0,71 pkt. proc.), który wyprzedził TVN (8,98 proc.; do góry o 0,02 pkt. proc.).

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas