Telewizja2019-10-08
16

Polsat nowym liderem, TVN na czele w grupie komercyjnej. „M jak miłość” i „Rolnik szuka żony” hitami

„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: serial „M jak miłość”, reality-show „Rolnik szuka żony” oraz dziennik TVN „Fakty”. Wśród stacji nowym liderem w 4+ był Polsat, który wyprzedził TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu - od 30 września do 6 października - najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 4,61 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 30,86 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugiej pozycji uplasował się reality-show „Rolnik szuka żony”. Kolejny odcinek nowej serii śledziło średnio 3,50 mln widzów, co przełożyło się na 22,46 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 30 września na antenie tej stacji obejrzało 3,06 mln widzów (22,71 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wydarzenia” Polsatu, które zgromadziły 2,63 mln widzów (emisja 6 października; 8. pozycja). Do zestawienia top 20 na 14 pozycji uplasowały się „Wiadomości” Jedynki z 2,27 mln oglądających (poniedziałkowe wydanie).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był serial „M jak miłość”, który miał 1,49 mln osób, co dało TVP2 27,64 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął dziennik „Fakty” (1,22 mln widzów w TVN; 25,83 proc. udziału), a podium uzupełnia dziennik „Wydarzenia” (1,17 mln widzów; 20,33 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Polsat liderem, traci TVP1

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,15 pkt. proc. do 9,93 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,25 proc. (do góry o 0,38 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP1, która spadła z pozycji lidera. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,88 proc. (spadek o 1,37 pkt. proc.).

Czwartą pozycję zajęła TVP2 (stacja ta miała 8,05 proc. udziału; w dół o 0,38 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 37,33 proc. do 36,11 proc.

Grupa komercyjna dla TVN

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 0,69 pkt. proc. do 12,78 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,56 proc. (do góry o 0,49 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,10 pkt. proc. do 7,26 proc.), a oczko niżej uplasowała się Jedynka (- 1,28 pkt. proc. do 5,81 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był TVN (do góry o 0,69 pkt. proc. do 11,11 proc.), który wyprzedził Polsat (+ 0,41 pkt. proc. do 10,96 proc.).

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas