Telewizja2020-09-08
21

Duży wzrost TVP1, TV Puls przed TVP2 w 16-49

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: mecz Ligi Narodów Holandia-Polska, koncert „Festiwal, Festiwal!!! - Złote Opolskie Przeboje” oraz „Fakty”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka, a w grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajął Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu - od 31 sierpnia do 6 września - najwięcej widzów zgromadził piątkowy mecz Ligi Narodów, w którym Polska zmierzyła się z Holandią. Przegrane przez naszą reprezentację spotkanie w TVP1 oglądało średnio 2,94 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 22,47 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugim miejscu uplasował się nadawany w ramach 57. Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu koncert „Festiwal, Festiwal!!! - Złote Opolskie Przeboje”. Transmisja w TVP1 w sobotni wieczór miała średnio 2,65 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 22,94 proc.

Jacek Kurski w niedzielę wieczorem na swoim profilu na Twitterze poinformował, że koncert ten w sobotę śledziło średnio 4 mln widzów (powołując się na dane MOR; uznawane tylko przez TVP).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 31 sierpnia na antenie stacji obejrzało 2,45 mln widzów (21,06 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 2,27 mln widzów (emisja 1 września; 7. pozycja w ogólnym rankingu). Do zestawienia top 20 na 8 pozycji uplasował się „Teleexpress” Jedynki z 2,20 mln oglądających (poniedziałkowe wydanie) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 1,79 mln oglądających (emisja 1 września; 17. lokata).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był mecz Holandia-Polska, który miał 1,14 mln osób, co dało TVP1 24,40 proc. udziału.

Drugie miejsce zajęły „Fakty” (899 tys. widzów w TVN; 23,33 proc. udziału), a podium uzupełnia magazyn „Kabaretowa moc przebojów” (884 tys. w Polsacie; 17,28 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

TVP1 umacnia się na pozycji lidera w 4+

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 2,08 pkt. proc. do 10,89 proc.

Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,78 proc. (wzrost o 0,60 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVN. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,21 proc. (do góry o 0,33 pkt. proc.).

Czwarta była TVP2, której udział zmniejszył się o 0,17 pkt. proc. do 6,25 proc.

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 30,29 proc. do 33,13 proc.

Piąty był kanał TVN24, którego udział spadł o 0,21 pkt. proc. do 4,73 proc. Dwa oczka niżej znalazło się TVP Info (stacja miała 4,13 proc. udziału; - 0,25 pkt. proc.), które spadło z szóstej lokaty.

Wśród czołowych stacji informacyjnych 12. miejsce zajął Polsat News (1,96 proc.; - 0,05 pkt. proc.).

Polsat na czele w 16-49, TV Puls przed TVP2

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Udział stacji zwiększył się o 0,28 pkt. proc. do 9,76 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 9,54 proc. (do góry o 1,20 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Jedynka (+ 1,65 pkt. proc. do 6,08 proc.), która awansowała z czwartej lokaty. Z siódmego na czwarte miejsce awansował kanał TV Puls (+ 1,34 pkt. proc. do 5,34 proc.). Z kolei z trzeciej na piątą lokatę spadła Dwójka (- 0,39 pkt. proc. do 4,77 proc.).

- Mimo turbulencji związanych z pandemią, nie ustajemy w inwestycjach w ofertę programową Telewizji Puls i jej promocję. Nasi widzowie znajdą na obu naszych kanałach, TV Puls i Puls 2, pełne spektrum rozrywki: od ulubionych seriali polskich i zagranicznych, przez filmy pełnometrażowe, z których większość pokazujemy premierowo, po najlepsze animacje dla całej rodziny. Cieszymy się, że w pierwszym tygodniu jesieni widzowie wybierali nasze kanały i zapraszamy na kolejne hity - komentuje Dariusz Dąbski, prezes zarządu Telewizji Puls.

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (9,60 proc.; do góry o 0,06 pkt. proc.).

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(21)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas