Telewizja2019-10-14
1

TVP1 wyprzedziła TVN. „M jak miłość” i mecze piłki nożnej hitami tygodnia

„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: serial „M jak miłość” oraz eliminacyjne mecze do Euro 2020 Łotwa-Polska i Polska-Macedonia Północna. Wśród stacji liderem był Polsat, a na drugie miejsce awansowała TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu - od 7 do 13 października - najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 4,81 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 31,80 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugiej pozycji uplasowała się transmisja eliminacyjnego meczu reprezentacji Polski do Euro 2020 z 10 października, w którym nasza drużyna grała z Łotwą. Relację w samej TVP1 oglądało 3,40 mln widzów, co przełożyło się na 23,87 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Spotkanie to równolegle transmitowały jeszcze TVP Sport (miał on tam 700 tys. oglądających) oraz Polsat Sport (630 tys.). Łącznie pojedynek na trzech antenach zgromadził 4,73 mln widzów.

Podium uzupełnia pokazany trzy dni później mecz Polska-Macedonia Północna, który w TVP1 miał 3,23 mln widzów (dodatkowo 830 tys. w TVP Sport i 690 tys. w Polsat Sport).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 8 października na antenie tej stacji obejrzało 3,19 mln widzów (22,53 proc. udziału). Była to czwarta topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 2,90 mln widzów (emisja 10 października; 6. pozycja). Do zestawienia top 20 na 9 pozycji uplasowały się „Wydarzenia” Polsatu z 2,57 mln oglądających (niedzielne wydanie) oraz „Teleexpress” TVP1 z 2,12 mln (8 października; 14. lokata).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był serial „M jak miłość”, który miał 1,57 mln osób, co dało TVP2 28,01 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął mecz Polska-Macedonia Północna (1,50 mln widzów; 23,36 proc. udziału), a podium uzupełnia mecz Łotwa-Polska (1,33 mln widzów; 25,08 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,48 pkt. proc. do 9,45 proc.

Z trzeciej na drugą lokatę awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 9,16 proc. (do góry o 0,28 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVN, który spadł z pozycji wicelidera. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,03 proc. (spadek o 0,22 pkt. proc.).

Czwartą pozycję zajęła TVP2 (stacja ta miała 8,81 proc. udziału; do góry o 0,76 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 36,11 proc. do 36,45 proc.

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,58 pkt. proc. do 12,20 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 10,77 proc. (w dół o 0,79 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,81 pkt. proc. do 8,07 proc.), a oczko niżej uplasowała się Jedynka (- 0,13 pkt. proc. do 5,68 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był TVN (w dół o 0,40 pkt. proc. do 10,71 proc.).

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas