Telewizja2018-03-26
37

„M jak miłość” wygrało z meczem Polska-Nigeria. TVP1 liderem

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły takie programy jak: „M jak miłość”, mecz Polska-Nigeria i PŚ w lotach narciarskich w Planicy. Wśród stacji liderem była TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 19 do 25 marca 2018 roku, tradycyjnie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego wtorkowy odcinek oglądało 6,03 mln widzów, co przełożyło się na 37,71 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi był sobotni towarzyski mecz piłki nożnej pomiędzy Polską, a Nigerią. W TVP1 oglądało go średnio 5,16 mln osób, a udział stacji w tym czasie wyniósł 34,25 proc.

Podium uzupełnia transmisja z niedzielnego indywidualnego konkursu PŚ w lotach narciarskich w Planicy. Zawody te śledziło średnio 3,99 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 38,40 proc. udziału.

Czwarty był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 21 marca miał 3,97 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 25,49 proc.

Oczko niżej znalazł się codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Produkcję tę dwa dni wcześniej śledziło 3,78 mln widzów (23,29 proc. udziału).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 19 marca na antenie tej stacji obejrzało 2,93 mln widzów (20,57 proc. udziału). Była to trzynasta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 2,92 mln widzów (emisja 25 marca; 14. pozycja). 2,91 mln oglądających miał pokazany dwa dni wcześniej „Teleexpress” TVP1 (15. pozycja).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się czwarty odcinek nowej edycji „Tańca z gwiazdami” (2,64 mln widzów; emisja 23 marca w Polsacie; 16. pozycja w zestawieniu).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był mecz Polska-Nigeria, który miał 2,37 mln osób, co dało Jedynce 38,99 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do serialu „M jak miłość” (2,13 mln widzów; 34,14 proc. udziału), a podium uzupełnia teleturniej „Milionerzy” (1,28 mln widzów; 20,62 proc. udziału).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,24 pkt. proc. do 11,69 proc.

Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 11,01 proc., po wzroście o 0,38 pkt. proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,51 proc., po stracie względem poprzedniego o 0,24 pkt. proc.

Czwartą lokatę zajęła TVP2 (stacja ta zanotowała wzrost wynoszący 0,05 pkt. proc. do 8,44 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 40,22 proc. do 40,65 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia TV4. Średni udział tej stacji wyniósł 4,28 proc. (w dół o 0,06 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,35 pkt. proc. do 12,52 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 12,14 proc. (do góry o 0,40 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Jedynka (- 0,09 pkt. proc. do 7,94 proc.) i Dwójka (+ 0,24 pkt. proc. do 7,16 proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 0,45 pkt. proc. do 11,92 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(37)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas