Telewizja2018-04-24
47

Polsat i TVN liderami, TVP1 z najniższym wynikiem w historii w 16-49. Seriale Dwójki ratingowymi hitami tygodnia

M jak miłość; fot. MTL MAXFILMM jak miłość; fot. MTL MAXFILM

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły hitowe seriale Dwójki: „M jak miłość”, „Na dobre i na złe” i „Barwy szczęścia”. Wśród stacji liderem w 4+ był Polsat, a w 16-49 - TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 16 do 22 kwietnia 2018 roku, tradycyjnie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego wtorkowy odcinek oglądało 5,69 mln widzów, co przełożyło się na 37,13 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany dzień później miał 3,82 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 26,06 proc.

Podium uzupełnia codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Jego poniedziałkowy odcinek śledziło średnio 3,43 mln widzów, co przełożyło się na 22,96 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 16 kwietnia na antenie tej stacji obejrzało 2,47 mln widzów (19,50 proc. udziału). Była to dziesiąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 2,16 mln widzów (emisja 22 kwietnia; 17. pozycja).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Tańca z gwiazdami” (2,32 mln widzów; emisja 20 kwietnia w Polsacie; 153. pozycja w zestawieniu).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,78 mln osób, co dało Dwójce 31,02 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do „Kuchennych rewolucji” (1,46 mln widzów; 28,19 proc. udziału), a podium uzupełnia „Na dobre i na złe” (1,20 mln widzów; 22,35 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,61 pkt. proc. do 10,76 proc.

Drugą lokatę zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,55 proc. (w dół o 0,23 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP2. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,47 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,27 pkt. proc.

Z kolei czwartą lokatę zajęła TVP1 (stacja ta zanotowała spadek wynoszący 0,24 pkt. proc. do 8,40 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 37,31 proc. do 37,18 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia TV4. Średni udział tej stacji wyniósł 4,63 proc. (w dół o 0,12 pkt. proc.).

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,31 pkt. proc. do 12,53 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 12,17 proc. (do góry o 0,33 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (- 0,50 pkt. proc. do 6,75 proc.) i Jedynka (- 0,59 pkt. proc. do zaledwie 4,77 proc.). Jak wynika z analizy naszego portalu, TVP1 w tym ujęciu zanotowała najniższy tygodniowy wynik w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce.

Z piątego na czwarte miejsce awansował kanał TV Puls (+ 0,64 pkt. proc. do 4,40 proc.), którego udział od Jedynki był niższy tylko o 0,37 pkt. proc.

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 0,53 pkt. proc. do 11,63 proc.), który wyprzedził TVN (- 0,38 pkt. proc. do 11,08 proc.).

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(47)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas