Telewizja2018-04-09
35

Polsat liderem, TVP1 wyprzedziła TVN. Seriale Dwójki ratingowymi hitami tygodnia

M jak miłość; fot. MTL MAXFILMM jak miłość; fot. MTL MAXFILM

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły hitowe seriale Dwójki: „M jak miłość”, „Na dobre i na złe” i „Barwy szczęścia”. Wśród stacji liderem był Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 2 do 8 kwietnia 2018 roku, tradycyjnie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego wtorkowy odcinek oglądało 6,06 mln widzów, co przełożyło się na 37,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany dzień później miał 3,95 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 25,20 proc.

Podium uzupełnia codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Jego wtorkowy odcinek śledziło średnio 3,63 mln widzów, co przełożyło się na 23,32 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 2 kwietnia na antenie tej stacji obejrzało 2,88 mln widzów (19,27 proc. udziału). Była to dziewiąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 2,53 mln widzów (emisja 8 kwietnia; 13. pozycja). 2,36 mln oglądających miały pokazane sześć dni wcześniej „Wydarzenia” Polsatu (17. pozycja). W top 20 znalazł się jeszcze „Teleexpress” TVP1 (2,35 mln widzów; 18. pozycja).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 2,03 mln osób, co dało Dwójce 33,14 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do filmu „7 rzeczy, których nie wiecie o facetach” (1,69 mln widzów; 26,95 proc. udziału), a podium uzupełniają „Kuchenne rewolucje” (1,43 mln widzów; 26,31 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,05 pkt. proc. do 10,48 proc.

Z trzeciej na drugą lokatę awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 9,40 proc. (w dół o 0,02 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVN, który spadł z miejsca drugiego. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,35 proc., po stracie względem poprzedniego o 0,16 pkt. proc.

Czwartą lokatę zajęła TVP2 (stacja ta zanotowała spadek wynoszący 0,06 pkt. proc. do 7,98 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 37,40 proc. do 37,21 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia TV4. Średni udział tej stacji wyniósł 4,60 proc. (do góry o 0,31 pkt. proc.).

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 0,03 pkt. proc. do 12,43 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,39 proc. (w dół o 0,13 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (- 0,07 pkt. proc. do 6,76 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (- 0,25 pkt. proc. do 5,91 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 0,10 pkt. proc. do 11,10 proc.).

 

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(35)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas