Reklama2019-06-04
10

Wyschnięta palma w centrum Warszawy ma zwracać uwagę na zmiany klimatu niszczące środowisko

Sztuczna palma przy Rondzie de Gaulle'a w Warszawie uschła. Jest to akcja zrealizowana na zlecenie Centrum UNEP/GRID-Warszawa, mająca zwrócić uwagę na postępujące zmiany klimatu wyniszczające planetę. Działania przygotowała agencja Syrena Communications.

Palma przy rondzie de Gaulle'a w centrum Warszawy to instalacja artystyczna „Pozdrowienia z Alej Jerozolimskich“ Joanny Rajkowskiej, została tam umieszczona w 2002 roku. Stanowi depozyt stołecznego Muzeum Sztuki Nowoczesnej.

W ostatni weekend władze muzeum poinformowały, że palma wyschła w nocy z 31 maja na 1 czerwca. Jej dalsze losy można śledzić na instagramowym profilu "warszawskapalma".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Palma na rondzie de Gaulle'a stała się, od momentu jej zainstalowania 12 grudnia 2002 roku, symbolem Warszawy. W nocy, z 31 maja na 1 czerwca, jej liście uschły... Co się stało?! Śledźcie konto @warszawskapalma, gdzie zamieszczać będziemy informacje na temat kondycji Palmy 🌴 -- #warszawskapalma #rondodegaullea #pozdrowieniazalejjerozolimskich #joannarajkowska #msnwarszawa #muzeumsztukinowoczesnejwwarszawie

Post udostępniony przez MSN w Warszawie (@msn_warszawa)

Palma wyschła, bo umiera Ziemia

Okazuje się, że aktywacja została przygotowana przez agencję marketingową Syrena Communications we współpracy z Joanną Rajkowską i Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Ma zwrócić uwagę na postępujące zmiany klimatyczne i zanieczyszczenie powietrza. Została przygotowana z okazji Światowego Dnia Środowiska (5 czerwca).

Przygotowanie akcji zleciły władze Centrum UNEP/GRID-Warszawa, agendy UN Environment - programu Organizacji Narodów Zjednoczonych na rzecz środowiska. Wyschnięta palma jest elementem szerszej kampanii, która ruszy 5 czerwca. Wraz z nią zostanie ogłoszona lista ekopostulatów - drobnych czynności, które każdy z nas może wdrożyć w życie, by zatrzymać postępujące zanieczyszczenie powietrza.

Pomysłodawcą akcji z palmą jest Jarosław Wiewiórski, właściciel agencji Syrena - Palma jest znakiem degradacji środowiska ale i nadzieją, jaka chcemy dać wraz z organizacją UNEP/GRID Warszawa podczas Światowego Dnia Środowiska - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Wiewiórski.

 - W kolejnej odsłonie kampanii chcemy prosić ludzi (w całej Polsce), by na stronie DlaPlanety.pl podejmowali ekopostanowienia - dzięki nim planeta może znów się zazielenić - dodaje Wiewiórski.

Jakość powietrza jest tematem przewodnim tegorocznego Światowego Dnia Środowiska.

Autor:jd

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas