Prasa2021-09-09
18

Nowa odsłona „Wysokich Obcasów": zmieniają się makieta, oprawa graficzna i rubryki autorskie

W najbliższą sobotę 11 września ukaże się magazyn "Gazety Wyborczej" „Wysokie Obcasy" (Agora) w nowej szacie graficznej. Ma być jaśniej, prościej i czytelniej. Odświeżonej makiecie tygodnika towarzyszyć będzie zmiana logotypu, również w serwisie Wysokieobcasy.pl. Na łamach ukażą się także premierowe formaty oraz autorskie rubryki.

Oprawę graficzną magazynu „Wysokie Obcasy" stworzył Jacek Utko – twórca szat graficznych gazet świata, którego projekty pięciokrotnie zdobyły World's Best Designed Newspaper i trzykrotnie - nagrodę European Newspaper of the Year.

- Nowe czasy wymagają nowych form. Nasze czytelniczki doceniają prostotę, jasność przekazu oraz piękno formy. Dlatego chciałyśmy, żeby tygodnik w nowej odsłonie był nowoczesny, ale klasyczny, miał spójny układ różnorodnych treści oraz dobrze wyeksponowane fotografie – komentuje Aleksandra Klich, dziennikarka i redaktor naczelna „Wysokich Obcasów" i miesięcznika „Wysokie Obcasy Extra".

- Treści premium „Wysokich Obcasów" zasługują na piękną oprawę zarówno w wersji cyfrowej na Wysokieobcasy.pl, jak i papierowej. Jacek Utko wspaniale poradził sobie z tym zadaniem: stworzył lekką, przejrzystą, elegancką makietę, z wykorzystaniem nowoczesnych fontów i ciekawie ustawionym światłem na stronie - dodaje.

"Wysokie Obcasy" mają kojarzyć się z ponadczasową klasyką

Sobotni magazyn „Gazety Wyborczej” w nowej odsłonie ma jednoznacznie kojarzyć się z ponadczasową klasyką w nowoczesnym wydaniu.

- Layout jest lżejszy, a elementy graficzne nie konkurują z fotografią, która pozostaje najważniejsza. W nowych „Wysokich Obcasach" jest więcej delikatności, kobiecości, w odróżnieniu od poprzedniej wersji. Natomiast logo jest bardzo proste, klasyczne, spójne z typografią całego magazynu – wyjaśnia Jacek Utko.  

Nową szatę graficzną otrzymały znane formaty – reportaże, wywiady oraz artykuły z cykli: „Być rodzicem", „Nieustraszona w pracy", „Męska końcówka", „Czułość i Wolność", a także stałe rubryki: Ogrody, Uroda, Zdrowie i Kuchnia. Ale „Wysokie Obcasy" zaproponują od soboty również premierowe formaty oraz cykle.

"Zachwyt tygodnia" i komentarz rysunkowy

Oprócz tradycyjnych dla tygodnika, obszernych wywiadów i reportaży - na łamach magazynu pojawią się teraz mniejsze formy, m.in. recenzje filmów, seriali, książek i płyt, a także autorskie rubryki: wiersz tygodnia wybierany przez Dorotę Wodecką, a także rysunki znanych polskich autorek, które stanowić będą komentarz do wydarzeń w Polsce i na świecie. 

Nowym formatem, otwierającym każdy numer magazynu będzie „Zachwyt tygodnia", w którym znane kobiety wyrażą podziw dla działań, osiągnięć oraz sukcesów innych kobiet. W najbliższą sobotę, 11 września br. aktorka Aleksandra Popławska zachwyci się Kaliną Czwarnóg z Fundacji Ocalenie, niosącą pomoc uchodźcom na granicy polsko-białoruskiej. Na okładce najnowszego numeru pojawi się Britney Spears, o której tragedii zniewolenia pisze Katarzyna Seiler.

Sobotni numer „Gazety Wyborczej" z weekendowymi magazynami, w tym nowymi „Wysokimi Obcasami" dostępny będzie w punktach sprzedaży prasy 11 września br. w cenie 7,99 zł. Wydanie wspiera kampania promocyjna w radiu (radiostacje Agory), internecie (Wybocza.pl, Wysokieobcasy.pl), social mediach (Instagram, Facebook) oraz autopromocja na łamach „Gazety Wyborczej", „Wysokich Obcasów" oraz „Wysokich Obcasów Extra".

Działania przygotował zespół promocji „Gazety Wyborczej" i „Wysokich Obcasów".  

Według danych PBC średnie rozpowszechnianie płatne razem „Gazety Wyborczej” w lipcu br. wyniosło  55 698 egz. (spadek o 16,40 proc.). 

Autor:jk

KOMENTARZE(18)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas