Internet2016-11-18
1

YouTube dominuje wśród serwisów wideo, Cda przed Dailymotion i Vimeo

Z YouTube’a korzysta miesięcznie ponad 19 mln polskich internautów, którzy wykonują w serwisie ponad miliard odsłon, a każdy korzysta z niego średnio przez prawie trzy godziny. Pozostałe serwisy z wideo od użytkowników przyciągają odwiedzających maksymalnie na pół godziny. W skali roku podwoiła się liczba użytkowników Vimeo - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W październiku YouTube’a odwiedziło 19,4 mln polskich realnych użytkowników (czyli 74,41 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w serwisie 1,25 mld odsłon (na każdego przypadło przeciętnie 64,2 odsłony) i korzystali z niego przez 55,61 mln godzin. Każdy odwiedzający spędził na stronie przeciętnie dwie godziny i 51:57 minuty - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

YouTube jest zdecydowanie najpopularniejszym w Polsce serwisem z treściami wideo przesyłanymi przez internautów, notuje wielokrotnie wyższe statystyki niż zajmująca drugie miejsce sekcja wideo strony Cda.pl. W zeszłym miesiącu miał od niej prawie trzy razy więcej użytkowników (19,4 mln wobec 6,94 mln), ponad 11 razy więcej odsłon (1,25 mld w porównaniu z 107,8 mln), ponad czterokrotnie wyższą średnią liczbę odsłon na użytkownika (64,2 wobec 15,5) oraz prawie sześć razy dłuższy czas korzystania przez przeciętnego użytkownika (2 godziny i 51:57 minuty wobec 30:39 minuty).

Po ponad milion polskich internautów odwiedziło serwisy Dailymotion (1,22 mln) i Vimeo (1,13 mln). Pierwszy zanotował prawie dwa razy więcej odsłon (4,93 mln wobec 2,55 mln) i wielokrotnie dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (10:44 minuty wobec 1:47).

Zestawienie zamykają dwie polskie witryny: Wrzuta.pl (należąca do Grupy Wirtualna Polska) z 422,6 tys. użytkowników i 1,73 mln odsłon oraz Patrz.pl ze 109,3 tys. użytkowników i 447,1 tys. odsłon. W pierwszym serwisie odwiedzający spędził średnio 16:36 minuty.

Zobacz tabelę

Na samych komputerach przewaga YouTube’a nad sekcją wideo Cda.pl jest jeszcze większa. Portal należący do Google’a zanotował w zeszłym miesiącu ponad trzy razy więcej polskich użytkowników (18,28 mln wobec 5,86 mln) i prawie 13 razy więcej odsłon (931,6 mln wobec 73,3 mln).

Vimeo miało minimalnie więcej użytkowników niż Dailymotion (836,1 tys. wobec 828,8 tys.), ale znacznie mnie odsłon (2,12 mln w porównaniu z 3,2 mln) i prawie cztery razy krótszy średni czas korzystania (2 minuty wobec 7:57 minuty) niż konkurent.

Zobacz tabelę

Z kolei w internecie mobilnym YouTube ma mniejszą przewagę zasięgową nad działem wideo Cda.pl - w październiku miał ponad dwa razy więcej odsłon od konkurencyjnej strony (5,07 mln wobec 2,16 mln). Z kolei średni czas korzystania z niego na smartfonach i tabletach wyniósł godzinę i 41:12 minut, czyli prawie dwa razy mniej niż ogółem (2 godziny i 51:57 minuty), podczas gdy w przypadku sekcji wideo na Cda.pl taka różnica wyniosła tylko jedną czwartą (26:26 minuty w internecie mobilnym i 30:39 minuty ogółem).

Z kolei z Dailymotion na smartfonach i tabletach każdy użytkownik korzystał przeciętnie przez 15:39 minuty, czyli dłużej niż ogółem (10:44 minuty).

Zobacz tabelę

YouTube mimo że zyskał w skali roku 847 tys. polskich użytkowników, to zanotował spadek zasięgu o 0,91 pkt proc. do 74,41 proc. Wynika to z faktu, że w październiku ub.r. łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 24,64 mln, a w październiku br. - na 26,08 mln.

Zasięg Dailymotion wzrósł rok do roku o jedną piątą - z 3,9 do 4,68 proc., a zasięg Vimeo zwiększył się ponad dwukrotnie - z 2,02 do 4,32 proc. Natomiast Wrzuta.pl zanotowała spadek o 0,26 pkt proc. do 1,62 proc.

W zeszłym roku na Cda.pl nie wyodrębniono jeszcze w badaniu sekcji wideo. Ponadto dla wszystkich zagranicznych serwisów nie określano liczby odsłon ani czasu korzystania przez użytkowników.

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas