Internet2022-01-20
1

YouTube Originals przegrał z konkurencją. Odchodzi menadżerka odpowiedzialna za ten projekt

Fot. negativespaceFot. negativespace

Susanne Daniels, szefowa działu treści oryginalnych YouTube, odejdzie z firmy w marcu. Powodem jest decyzja platformy o znacznym ograniczeniu oferty YouTube Originals.

Robert Kyncl, dyrektor biznesowy serwisu YouTube, w liście opublikowanym na Twitterze ogłosił, że od tego roku platforma będzie finansować tylko programy, które są częścią Black Voices i YouTube Kids Funds. Serwis dokończy zakontraktowane już programy i serie YouTube Orginals, ale nowe już nie powstaną.

Susanne Daniels odchodzi z YouTube'a

W związku z tą decyzją YouTube opuszcza Susanne Daniels, global head of original content. Będzie pracowała dla serwisu do 1 marca.

Menadżerka ma bogate doświadczenie zdobywane w MTV, Lifetime i The WB Network. W YouTube, Daniels była odpowiedzialna za nadzór nad programami premium, gdy platforma zaczęła koncentrować się na treściach subskrypcyjnych w 2015 roku. Odpowiadała za takie tytuły jak "Cobra Kai", "On Becoming A God In Central Florida" czy "Step Up" - wszystkie one ostatecznie zostały trafiły do innych dystrybutorów, po tym jak jak YouTube postawił na rozwój płatnej usługi subskrypcyjnej YouTube Premium.

Czytaj także: YouTube Originals za darmo i z reklamami dla wszystkich użytkowników

Projekt YouTube Originals był rozwijany od 2016 roku. W zamyśle miał konkurować z gigantami streamingu, takimi jak Netflix czy Amazon Video.

YouTube Originals były oferowane w ramach pakietu Premium, który pojawił się w Polsce w połowie maja 2019 r. w cenie 23,99 zł miesięcznie.

Autor:jd

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas