YouTube’a odwiedza prawie 90 proc. polskich internautów, każdy spędza tam średnio prawie 20 godzin. YouTube Kids przyciąga użytkowników przeciętnie na 3-5 godzin, a CDA - na prawie dwie godziny.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lipcu br. YouTube’a, jako serwis www i aplikację mobilną, odwiedziło 26,18 mln polskich użytkowników, co dało 88,11 proc. zasięgu. Każdy spędził tam przeciętnie 19 godzin, 51 minut i 53 sekundy.
We wszystkich statystykach YouTube wyprzedza inne witryny wideo o kilka długości. CDA w kategorii wideo, czyli bez uwzględnienia subskrypcyjnej platformy CDA Premium z filmami i serialami, zanotowało 6,34 mln użytkowników, 21,34 proc. zasięgu oraz godzinę, 56 minut i 53 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautę.
Kilka godzin przeciętnego czasu korzystania osiągnęła też aplikacja YouTube Kids - odwiedziło ją 1,13 mln polskich internautów (co dało 3,81 proc. zasięgu), spędzając tam średnio 5 godzin i 32 sekundy.
Internet
|
Netflix przyciąga Polaków na 6 godzin. Disney+ i Prime Video ze spadkami, mocno w górę Viaplay
|
W zestawieniu są jeszcze dwie globalne witryny. Dailymotion zanotował 636,2 tys. użytkowników, 2,14 proc. zasięgu oraz 8 minut i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Vimeo - 462,3 tys. internautów, 1,56 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 13 sekund średniego czasu.
Z kolei Vider.info odwiedziło 2,42 mln internautów (8,14 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 44 minuty i 2 sekundy, a Filmiki.tv przyciągnęły 1,19 mln użytkowników (4,02 proc. zasięgu), średnio na 9 minut i 7 sekund.
Zaq2.pl miał 861,7 tys. odwiedzających, 2,9 proc. oraz 12 minut i 21 sekund przeciętnego czasu korzystania, Filman.cc - 840,3 tys. użytkowników, 2,83 proc. zasięgu oraz 13 minut i 54 sekundy średniego czasu korzystania, a Milanos.pl - 724 tys. internautów, 2,44 proc. zasięgu oraz minutę i 37 sekund przeciętnego czasu.
Na stronie głównej Filman.cc eksponowane są premierowe filmy i seriale, linki prowadzą do ich nielegalnych kopii na zagranicznych portalach hostingowych. Natomiast wydawca w notce o prawach autorskch zapewnia, że „na bieżąco monitoruje udostępniane treści”, a „w przypadku, w którym udostępnione materiały naruszają lub mogą naruszać prawa osób trzech właściciel FILMAN niezwłóczenie blokuje te materiały i uniemożliwia ich dalsze wykorzystanie”.
Miesiąc do miesiąca YouTube stracił 505,8 tys. użytkowników (to 1,9 proc. w dół), a średni czas spędzony na platformie wydłużył się o godzinę, 47 minut i 27 sekund (czyli 9,9 proc.).
Na CDA liczba internautów zmalała o 164,1 tys. (2,5 proc.), a przeciętny czas korzystania wzrósł o 7 minut i 35 sekund (6,9 proc.), z kolei w aplikacji YouTube Kids ubyło aż 1,18 mln internautów (51 proc.), a średni czas korzystania zwiększył się o 2 godziny, 11 minut i 50 sekund (78,1 proc.).
Inaczej zmieniły się wyniki czterech witryn. Vider.info zanotował wzrost liczby użytkowników o 359,6 tys. (17,5 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 2 minuty i 6 sekund (4,5 proc.), Zaq2.pl - wzrost o 292,9 tys. internautów (51,5 proc.) i spadek o 11 minut i 21 sekund średniego czasu (47,9 proc.), Milanos.pl - wzrost o 78,1 tys. internautów (12,1 proc.) i spadek o 17 sekund średniego czasu (14,9 proc.), a Dailymotion - wzrost o 252,1 tys. użytkowników (65,6 proc.) oraz spadek o minutę i 5 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (11,7 proc.).