Internet2021-07-13
5

YouTube ma swojego TikToka. Format Shorts w Polsce

W Polsce ruszy wersja beta usługi YouTube Shorts, pozwalającej na nagrywanie krótkich filmików o długości do 60 sekund. Usługa na naszym rynku będzie dostępna od środy 14 lipca.

YouTube Shorts to narzędzie do tworzenia krótkich formatów treści wideo, które nie przekraczają 60 sekund, a dodatkowo umożliwiają rejestrowanie kilku klipów. Użytkownicy Shorts będą mieli także możliwość pobierania próbek ścieżki dźwiękowej z materiałów opublikowanych na YouTube.

Do dyspozycji użytkowników Shorts są katalogi muzyczne od ponad 250 wytwórni i wydawców  z całego świata, w tym między innymi od Universal Music Group, Sony Music Entertainment i Sony Music Publishing, Warner Music Grupa i Warner Chappell Music, Believe, Merlin, Since Music, Beggars czy Kobalt.

Czytaj także: YouTube walczy z obraźliwymi komentarzami. Nowe opcje dla zarządzających kanałami

- Chcemy, aby tworzenie Shorts było łatwe i przyjemne - powiedział Todd Sherman, globalny menedżer ds. produktu YouTube Shorts. - Cały czas pracujemy nad produktem wspólnie z twórcami oraz wykonawcami i zamierzamy wprowadzić więcej funkcji, które użytkownicy będą mogli wypróbować - dodał.

Od momentu ogłoszenia usługi Shorts we wrześniu 2020 r., została ona udostępniona w 26 krajach, a od poniedziałku 12 lipca będzie dostępna na całym świecie. Wersja beta pojawi się w ponad 100 krajach, gdzie dostępny jest YouTube. Shorts w wersji beta będą dostępne dla wszystkich w Polsce od środy, 14 lipca.

Co w YouTube Shorts?

W YouTube Shorts użytkownicy będą mogli korzystać z takich funkcji jak dodawanie tekstu w konkretnych momentach filmu oraz automatyczne dodawanie napisów czy pobieranie próbki ścieżki dźwiękowej z innych Shorts do wykorzystania we własnym filmie. Ponadto będzie możliwe dodawanie klipów z galerii telefonu do treści nagranych przy użyciu kamery do Shorts oraz dodawanie podstawowych filtrów w celu korekcji kolorów krótkich form (przyszłości baza efektów zostanie powiększona).

Filmy z sekcji Shorts zostaną zintegrowane z serwisem YouTube. Na przykład, jeśli użytkownik usłyszy fragment utworu w Shorts, będzie mógł łatwo znaleźć cały utwór, obejrzeć teledysk lub dowiedzieć się więcej o wykonawcy - wszystko to na YouTube.

YouTube wprowadził już specjalną półkę dla Shorts na stronie głównej, udostępnił nowy odtwarzacz, który pozwala przeglądać filmy w pionie, oraz dodał kartę Shorts w wersji mobilnej, dającą łatwy dostęp do krótkich formatów za pomocą jednego kliknięcia.

Według serwisu obecnie odtwarzacz YouTube Shorts przekroczył 6,5 mld wyświetleń dziennie na całym świecie.

Ponieważ Shorts to nowy sposób oglądania i tworzenia na YouTube, firma szuka różnych sposobów zarabiania na krótkich filmach i nagradzania twórców za ich treści. Niedawno przedstawiła Fundusz YouTube Shorts o wartości 100 mln dolarów, który zostanie rozdysponowany w ciągu 2021 i 2022 r.

Czytaj także: Fundacja Mozilla opublikowała wyniki badań, z których wynika, że algorytm rekomendacji w serwisie YouTube odpowiada za rozpowszechniane wielu szkodliwych treści

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, w maju br. serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 28,15 mln polskich internautów, co dało 96,9 proc. zasięgu. Miesiąc wcześniej miały 28,41 mln użytkowników i 97,3 proc. zasięgu. Liczba użytkowników serwisu i aplikacji YouTube’a zwiększyła się miesiąc do miesiąca z 25,96 do 26,16 mln

Autor:jd

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas