Prasa 2014-03-27
0

„Zabawy i Marzenia z Barbie” liderem sprzedaży miesięczników dziecięcych w 2013 roku (raport)

Shutterstock.com Shutterstock.com

W 2013 r. na pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci awansowały „Zabawy i Marzenia z Barbie”. Największy wzrost zanotował „Monster High”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Kubuś i Przyjaciele”.

Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska) w 2013 roku wyniosła 55 541 egz. i w porównaniu do 2012 roku była wyższa o 6,85 proc. Rok temu pismo to zajmowało miejsce drugie.

>>> Zobacz okładki gazet i magazynów w naszym nowym dziale Jedynki

Natomiast na drugą pozycję spadł miesięcznik „Scooby - Doo!” (Media Service Zawada). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 53 165 egz., po spadku o 6,49 proc.

Ostatnia lokata podium należała do miesięcznika „Monster High” (Egmont Polska), który rok wcześniej był czwarty. Średni wynik sprzedażowy tego pisma wzrósł najbardziej w zestawieniu - o 21,64 proc. - i uplasował się na poziomie 52 612 egz. „Monster High” pojawił się na rynku pod koniec marca 2012 roku (więcej na ten temat).

Z kolei największy spadek zanotował „Kubuś i Przyjaciele” (Egmont Polska), który w zestawieniu spadł z miejsca piątego na dziewiąte. Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zmalała bowiem aż o 25,75 proc. do poziomu 31 480 egz.

Zobacz tabelę


W grudniu 2013 roku z drugiego na pierwsze miejsce awansował miesięcznik „Scooby - Doo!”. Wynik sprzedażowy tego pisma w porównaniu do grudnia 2012 roku zwiększył się o 13,02 proc. do 53 304 egz.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowały „Zabawy i Marzenia z Barbie” (47 901 egz.; wzrost o 11,83 proc.). Z kolei z pozycji lidera na ostatnią lokatę podium spadł „Monster High” (43 490 egz.; w dół o 11,43 proc.).

W tym ujęciu największym wzrostem (o 68,41 pkt. proc. do 38 164 egz.) pochwalić się mógł „Świnka Peppa Magazyn” (Media Service Zawada). Z kolei najwięcej straciły „Auta” (Egmont Polska) - było to 20,77 proc. do 21 688 egz.

Zobacz tabelę

Autor: mk

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas