Biznes2020-07-02
4

Żabka testuje maszyny do odbioru paczek

Sieć sklepów Żabka Polska testuje automaty do odbioru paczek. Pierwsza taka maszyna działa pilotażowo w Poznaniu.

Jak tłumaczy Żabka Polska w komunikacie, "urządzenie pozwoli na usprawnienie procesu odbioru i zwrotów przesyłek, a dla jej klientów oznacza wygodny i bezpieczny odbiór paczek obok domu, bez kontaktu ze sprzedawcą". Pierwszy automat funkcjonuje już w sklepie Żabka w Poznaniu przy ul. Matyi.

- Z roku na rok widzimy duże wzrosty liczby obsługiwanych paczek w naszej sieci, w ubiegłym roku obsłużyliśmy ich ponad 12 mln. To znak, że skutecznie dostosowaliśmy się do potrzeb naszych klientów i oferując usługę w ponad 6 tys. sklepów w całej Polsce, w bardzo dobrych lokalizacjach, w dogodnych godzinach otwarcia placówek, zapewniliśmy szybką obsługę. Dzięki automatowi wyniki będą jeszcze lepsze. Rozwiązanie nie tylko pozwala nam na usprawnienie procesu odbioru i zwrotów przesyłek, ale także znacznie przyspieszy obsługę klientów odwiedzających nasze sklepy. Niewątpliwą zaletą urządzenia jest również to, że nie wymaga dużo miejsca i może być zaadoptowane w niemal całej sieci naszych sklepów - mówi Anna Grabowska, wiceprezes zarządu Żabka Polska.

Urządzenie jest niewielkich rozmiarów i znajduje się wewnątrz sklepu (co w praktyce oznacza możliwość odbioru przesyłek tylko w godzinach pracy placówki).

Urządzenie do nadawania i odbioru paczek wyprodukowane zostało przez polską firmę Retail Robotics.  - Urządzenie PickupHero, które wdrożyliśmy w sklepie sieci Żabka, to innowacja technologiczna na skalę światową - mówi Marek Piotrowski, chief marketing officer i partner w Retail Robotics.

Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu ds. finansów i rozwoju w Żabce dodaje: - Żabka uczestniczyła w rozwoju tego urządzenia od początku i jest jego pierwszym komercyjnym użytkownikiem. Urządzenie może obsłużyć dwa razy więcej paczek niż sprzedawca i jednocześnie oferuje błyskawiczną obsługę klientów.

Jak działa maszyna paczkowa Żabki

Urządzenie do odbioru paczek w Żabce jest wbudowane w regały sklepu. Klient podchodząc do panelu, w prosty i intuicyjny sposób wybiera opcję nadania lub odbioru przesyłki, wpisuje kod i wkłada paczkę do urządzenia. Wówczas robot znajdujący się wewnątrz maszyny umieszcza ją w odpowiedniej przestrzeni.

- Poczta współpracuje z siecią  Żabka od 2017 roku, odbiór przesyłek w tych punktach jest wygodny dla naszych klientów i coraz chętniej odbierają oni swoje przesyłki w sklepach Żabka. Narastająco po 5 miesiącach osiągamy dynamikę wolumenów przesyłek odbieranych w Żabce na poziomie 216% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego - mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

Do sieci sklepów typu convenience Żabka Polska należy 6250 placówek prowadzonych przez 4700 franczyzobiorców pod marką Żabka.

Autor:jd

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas