Reklama2020-11-09
0

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę z kampanią "Zadbaj o dziecięcy mózg"

Kampania Fundacji Dajemy Dzieciom SiłęKampania Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę

W najnowszej kampanii "Zadbaj o dziecięcy mózg" Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę zwraca uwagę na potrzebę ograniczenia czasu spędzanego przez dzieci przed ekranami smartfonów, laptopów, komputerów czy telewizorów.

Fundacja w swojej kampanii promuje także „Domowe Zasady Ekranowe”, czyli reguły korzystania z domowych urządzeń elektronicznych. Chodzi nie tylko o więcej czasu spędzanego wspólnie z dzieckiem, ale także o bezpieczeństwo małoletnich online, naukę skupiania uwagi oraz równowagi pomiędzy aktywnościami w sieci i offline.

Rodzice wspólnie z dziećmi mogą stworzyć własne „Domowe Zasady Ekranowe” lub skorzystać z poniższych wskazówek.
1. Ograniczaj mi czas przed ekranem.
2. Nie pozwalaj mi patrzeć w ekran przed snem.
3. Nie korzystajmy z ekranów przy jedzeniu.
4. Odkładajmy wszystkie urządzenia w jedno miejsce.
5. Spędzajmy razem czas aktywnie.
6. Bawmy się razem bez ekranów.
7. Ograniczaj mi czas przed ekranem w podróży.
8. Zabieraj na noc urządzenia elektroniczne z mojej sypialni.

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę przypomina również, że dzieci do 2. roku życia szybko uczą się zachowań od starszych, dlatego nawyki korzystania z urządzeń elektronicznych często przejmują od opiekunów.

Dorośli powinni również pamiętać o obowiązku dbania o prywatność dziecka oraz jego wizerunek, ponieważ materiały umieszczone raz w sieci mogą w niej pozostać przez wiele lat.

Platformą kampanii jest domowezasadyekranowe.fdds.pl, gdzie rodzice mogą poznać szczegółowe zasady korzystania z ekranów w rodzinie oraz porady, jak je wprowadzić w życie. Dostępne są także materiały wideo, grafiki i podcasty oraz artykuły eksperckie dotyczące m.in. wpływu ekranów na rozwój  mózgu dziecka, sposobów zapobiegania uzależnieniu od ekranów czy sposobów budowania relacji.

To kolejna odsłona kampanii, która pojawiła się w lutym br., wtedy za key visual odpowiadał grafik Paweł Kuczyński, a media zakupił Zenith. Następne spoty pojawiły się w sierpniu br.

Autor:NB

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas