Internet2013-03-01
11

Zakupy grupowe tracą użytkowników - najbardziej Gruper, Citeam, MyDeal i Okazik

Jesienią ub.r. polskie serwisy zakupów grupowych odwiedziło prawie o połowę internautów mniej niż rok wcześniej. Więcej niż 50 proc. użytkowników straciły Gruper.pl, Citeam.pl, Mydeal.pl i Okazik.pl.

O spadkach popularności czołowych serwisów social shoppingowych informowaliśmy już w październiku ub.r. Groupon.pl, Gruper.pl i Citeam.pl w miesiącach letnich miały bowiem dużo mniej użytkowników niż przed rokiem. Największy spadek zanotował Groupon - z 3,7-3,8 mln real users latem 2011 roku do 2,3 mln rok później (zobacz szczegóły).

Okazuje się, że użytkowników straciły nie tylko czołowe serwisy i ta tendencja nie wyhamowała w ostatnich miesiącach ub.r. W listopadzie Groupon miał 2,2 mln real users, a w grudniu - już tylko 1,85 mln. Liczba użytkowników Citeam.pl (należącego do Grupy Allegro) zmalała poniżej miliona, a w przypadku Grupera zapikowała w listopadzie do 600 tys.

Żaden z pozostałych serwisów nie przekroczył w listopadzie ani grudniu ub.r. poziomu 300 tys. real users. Tymczasem w październiku 2011 roku po ponad 300 tys. użytkowników odwiedziło dwie witryny (Fastdeal.pl i HappyDay.pl), a kolejna - Mydeal.pl - zanotowała 640 tys. real users.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w grudniu 2012 roku

Zobacz tabelę


Dziesięć największych witryn social shoppingowych w listopadzie ub.r. miało w sumie 4,85 mln real users, a w grudniu - 4,63 mln. To mniej więcej połowa ich zasięgu z października 2011 roku, kiedy zanotowały łącznie 9,23 mln użytkowników.

Groupon.pl w listopadzie ub.r. odwiedziło 1,26 mln użytkowników mniej niż w październiku 2011 (to spadek o 36 proc.). Stosunkowo więcej straciły w skali roku mniejsze serwisy. Citeam.pl i Mydeal.pl miały o 56 proc. real users mniej, a Gruper.pl - aż o 62 proc. mniej.

Spadek liczby użytkowników Okazik.pl wyniósł 60 proc., a HappyDay.pl - 68 proc. Przy czym ten drugi serwis (należący do Agory) w maju ub.r. zawęził ofertę do turystyki, a na początku br. został zawieszony (więcej na ten temat).

Zobacz tabelę


W grudniu Groupon miał 390 tys. użytkowników mniej niż w listopadzie, za to Gruper - 300 tys. więcej. Minimalne zmiany zanotowały Citeam.pl i Mydeal.pl, a niewielkie spadki - Fastdeal.pl, Cuppon.pl i Sweetdeal.pl.

Zobacz tabelę

Autor:tw

Więcej informacji:zakupy grupowe, Gruper, Citeam, MyDeal, Okazik

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas