W ostatnich dwóch latach więcej niż połowa z ok. 31 tys. skarg otrzymanych przez Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) dotyczyła zakupów przez internet.
Z najnowszego raportu pt. "Europejski rynek sprzedaży on-line - skargi konsumenckie 2010-2011”, wydanego przez ECC-Net, wynika że konsumenci nadal doświadczają istotnych problemów robiąc zakupy przez internet.
W większości problemy zgłaszane przez konsumentów dotyczyły nieotrzymania towaru, wadliwych produktów oraz niezgodności towaru z zamówieniem. Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Luksemburg i Holandia to kraje, które otrzymują najwięcej skarg.
Jednym z problemów, który napotykają konsumenci, jest to, iż przedsiębiorcy nie zawsze respektują regulacje odnośnie do sprzedaży na odległość, co skutkuje odmową skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy. Kolejne kwestie to m.in. niezapewnienie usług, przedsiębiorcy posługujący się fałszywą stroną internetową oraz podrabiane produkty.
Pełny raport "Europejski rynek sprzedaży on-line - skargi konsumenckie 2010-2011” dostępny jest tutaj (plik PDF).