Internet2022-06-21
0

Zalando przejęło markę modową Highsnobiety

Odzieżowa platforma e-commerce'owa Zalando kupiła większościowy pakiet udziałów w Highsnobiety, globalnej marce mediowej z zakresu mody i lifestylu.

Firmy nie ujawniają wartości transakcji. W wydanym komunikacie informują, że celem obu firm jest objęcie pozycji lidera w zakresie angażowania i inspirowania klientów. "Połączenie sił oraz wykorzystanie wzajemnie uzupełniających się atutów – kulturowego znaczenia marki Highsnobiety, jej autorytetu w dziedzinie mody, wiedzy i umiejętności storytellingu z know-how Zalando w obszarze e-commerce, a także z możliwościami operacyjnymi platformy – będzie stanowiło duży krok w kierunku realizacji tego planu" - napisano. Zaznaczono, że Highsnobiety będzie kontynuować niezależną działalność.

Highsnobiety jako kreatywny konsultant strategiczny, wesprze Zalando w rozwijaniu nowych, inspirujących przestrzeni i formatów na platformie. Dołączenie Highsnobiety do Zalando, ma pozwolić na wykorzystanie wiedzy i zasobów platformy do rozwoju własnych możliwości w zakresie e-commerce.

Marka Highsnobiety została założona w Berlinie w 2005 roku przez Davida Fischera, jako blog zapowiadający trend wzajemnego przenikania się streetwearu z luksusową modą.  Dziś Highsnobiety to działalność wydawnicza, doradztwo kreatywne i platforma handlowa. Marka zalicza się do najbardziej wpływowych globalnych głosów mówiących o luksusie w nowym ujęciu i szeroko pojętej kulturze.

Współpraca z Highsnobiety ma przyspieszyć realizację ambicji Zalando, aby stać się najlepszym miejscem dla streetwearu, nowoczesnego luksusu i źródłem inspiracji modowych, zwłaszcza dla młodszych, podążających za modą konsumentów.

W ramach umowy Highsnobiety zachowa swoją autonomię redakcyjną i kuratorską, a działalność wydawnicza i agencyjna pozostanie w pełni niezależna. Highsnobiety będzie nadal kierowane przez dwóch dyrektorów zarządzających, Davida Fischera i Jürgena Hopfgartnera, a założyciel David Fischer zachowa mniejszościowy pakiet udziałów w firmie.

Strony uzgodniły też, że nie będą ujawniać szczegółów finansowych. Przy tej transakcji, Highsnobiety korzystało z doradztwa Liontree, V14 - Vogel, Heerma & Waitz oraz Taxess. Natomiast Zalando doradzały firmy White&Case, PwC i McKinsey.

Autor:bg

Więcej informacji:Highsnobiety, Zalando, transakcja

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas