Reklama2020-02-25
4

Zalando żegna stereotypy w kampanii "Goodbye stereotypes. Hello Zerotypes"

Platforma ecommerce Zalando rozpoczęła wiosenną kampanię reklamową, w której porusza temat stereotypów. "Goodbye stereotypes. Hello Zerotypes" została przygotowana we współpracy z londyńską agencją Mother.

W swojej nowej kampanii Zalando chce promować wiosenną kolekcję "bez opierania się na utartych stereotypach". - Celem Zalando jest przedstawienie Zerotypów oraz rozpoczęcie dyskusji na temat przestarzałych, ale wciąż obecnych stereotypów kulturowych.

Insight kampanii wynika z badań, jakie marka przeprowadziła we współpracy z YouGov na sześciu europejskich rynkach  - w Polsce, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Francji i Szwecji. Wynika z nich, że 89 proc. osób sądzi, że w dzisiejszym świecie nadal obecne są stereotypy. Według 47 proc. jest ich więcej niż kiedyś.

Zalando walczy ze stereotypami z pomocą Zerotypów

Dlatego Zalando wprowadza do swojej komunikacji termin "Zerotypów", zachęcając do rozmowy na temat szkodliwości stereotypów w wyrażaniu siebie.

- Badania wykazały, że w Polsce ponad 93 proc. uważa, że stereotypy są wciąż obecne w społeczeństwie, a zaledwie 2 proc. respondentów twierdzi, że nie istnieją. Dodatkowo ponad jedna trzecia badanych odpowiedziała, że doświadczyła traktowania w sposób stereotypowy. Nasza wiosenna kampania budzi do życia Zerotypy i przekonanie, że każdy może być kim chce, bez wyznaczania swojego typu, stylu, oczekiwań czy ograniczeń, które go definiują - uzasadnia Dawid Pożoga, market lead na Polskę w Zalando.

Spot reklamowy to zapętlona podróż przez wesołe miasteczko. Na początku odzwierciedla ona znany i stereotypowy portret lunaparku. Kolejne powroty do tej samej sytuacji są bardziej nieoczekiwane.

Muzyka wykorzystana w spocie reklamowym to utwór Salted Caramel Ice-cream z najnowszego albumu Metronomy.

Kampania „Goodbye stereotypes. Hello Zerotypes.” trwa w telewizji, kanałach online, mediach społecznościowych, kinie oraz w prasie. W największych miastach w Polsce kampania pojawi się w zlokalizowanej wersji także na nośnikach OOH. W Warszawie, Łodzi, Poznaniu i na Śląsku kreacje będą nawiązywały do lokalnej kultury i gwary oraz stereotypów.

Spot został stworzony we współpracy z londyńską agencją Mother i wyreżyserowany przez duet Leila & Damien de Blinkk. Zdjęcia kampanijne wykonał Tom Craig, a materiały do mediów społecznościowych wyreżyserowane zostały przez Tasha Huanga.

Autor:jd

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas