Internet2020-01-25
2

Założyciel Snapchata: TikTok może pokonać Instagrama. Lepiej odpowiada na potrzeby młodych

Evan Spiegel, założyciel platformy Snapchat przewiduje, że w przyszłości aplikacja TikTok może stać się bardziej popularna niż Instagram i wejść do prawdziwej czołówki mediów społecznościowych. - TikTok lepiej odpowiada na potrzeby i oczekiwania młodych ludzi wyzwalając w nich kreatywność i zapewniając rozrywkę, podczas gdy Instagram staje się coraz bardziej platformą do prezentowania statusu społecznego lub majątku - ocenia Spiegel.

Swoimi uwagami na temat perspektyw stojących przed TikTokiem i Instagramem Evan Spiegel podzielił podczas konferencji Digital Life Design w Monachium.

TikTok odpowiada młodemu pokoleniu

Założyciel Snapchata nie ukrywał, że jest fanem TikToka i podziwia sposób w jaki platforma dynamicznie się rozwija i zyskuje na popularności wśród użytkowników.

- Media społecznościowe najlepiej pozwalają pokazać to jacy jesteśmy i poszukiwać akceptacji związanej z naszymi pasjami czy przeżyciami – przyznał Spiegel. - Pod tym względem TikTok jest najlepiej skonstruowaną i zaadresowaną platformą, pozwala bowiem szczególnie młodym ludziom na wyrażanie siebie w internecie za pośrednictwem talentu czy umiejętności.

TikTok pokona Instagrama

Pytany o to czy TikTok może w przyszłości zagrozić Instagramowi Spiegel nie miał wątpliwości, że tak. - TikTok jest dla ludzi którzy potrafią przez kilka godzin uczyć się konkretnego tańca by pochwalić się nim w sieci lub poszukiwać kreatywnych sposobów na zapewnienie rozrywki innym użytkownikom - zaznaczył Spiegel. - To platforma zorientowana na talent. Tymczasem Instagram staje się coraz bardziej serwisem, w którym ludzie podkreślają swój status społeczny, majątek czy pokazują zakupy. Młodzi nie są zainteresowani takimi treściami, bowiem zwykle nie mają zbyt wiele pieniędzy. Dla nich ważne są inne wartości.

Słowa Spiegela potwierdzają dane, zgodnie z którymi w 2019 r. TikTok znalazł się przed Instagramem wśród najchętniej ściąganych aplikacji. Tylko w samym ostatnim kwartale 2019 r. została pobrana ponad 220 mln razy.

Z analiz eMarketera wynika z kolei, że dynamika wzrostu użytkowników Instagrama w USA sukcesywnie spada, w 2019 r. do 6,7 proc.

Może się jednak okazać że w przyszłości wśród zagrożonych przez TikToka platform znajdzie się nie tylko Instagram. Według ekspertów z którymi rozmawiały Wirtualnemedia.pl chińska aplikacja będzie bowiem odbierała użytkowników nie tylko platformie należącej do Facebooka, ale także założonemu przez Spiegela Snapchatowi.

W III kwartale 2019 roku spółka Snap, właściciel aplikacji Snapchat zanotowała wzrost przychodów o 50 procent, a strata netto firmy zmalała do ponad 227 mln dolarów. W ciągu kwartału liczba dziennych aktywnych użytkowników platformy wzrosła o 7 mln.

Autor:ps

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas