Radio2016-10-20
75

Zarząd Polskiego Radia oburzony akcją „Kogo nie słychać” dziennikarzy Trójki, słuchacze się z nimi solidaryzują

Zarząd Polskiego Radia w oświadczeniu wyraził sprzeciw wobec akcji „Kogo nie słychać” podjętej przez grupę pracowników Trójki po odsunięciu Małgorzaty Spór i Anny Zaleśnej od prowadzenia serwisów informacyjnych w stacji. Według zarządu celem tej akcji jest „dyskredytowanie Polskiego Radia, jako nadawcy publicznego i tworzenie jego fałszywego obrazu w świadomości społecznej”. Za to wielu słuchaczy solidaryzuje się z dziennikarzami.

- Polskie Radio jest instytucją publiczną, której celem jest przekazywanie rzetelnych i obiektywnych informacji oraz pluralistycznych opinii. Odpowiedzialność za przestrzeganie obowiązków nadawcy spoczywa na Zarządzie spółki. Każdy pracownik, który identyfikuje się z wyrażoną ustawowo misją nadawcy publicznego ma stworzone warunki do pracy i rozwoju, niezależnie od własnych poglądów, czy przekonań - zapewnia zarząd Polskiego Radia w oświadczeniu przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl

- Media publiczne są własnością wszystkich Polaków. Żadna grupa zawodowa, społeczna czy polityczna nie może wpływać na prawo Polskiego Radia do dbałości o podstawowe standardy dziennikarskie, związane ze sposobem relacjonowania debaty publicznej. Żaden pracownik, czy współpracownik Polskiego Radia nie ma prawa wykorzystywać dorobku tej instytucji do realizowania własnych celów politycznych, społecznych czy środowiskowych. Wynika to nie tylko z obowiązującego prawa, ale przede wszystkim z kanonów etyki dziennikarskiej - podkreśla kierownictwo nadawcy.

Zapewnia też, że dołoży wszelkich starań, by dbać o dobre imię mediów publicznych "zarówno w obszarze jakości tworzonych programów, standardów dziennikarskich, jak i w sferze zachowania własnych pracowników i współpracowników w przestrzeni publicznej".

Zarząd odnosi się też do akcji grupy były i obecnych pracowników Trójki, którzy na portalach społecznościowych zamieścili swoje czarno-białe zdjęcia z hasłem „Kogo nie słychać”, zwracając w ten sposób uwagę na odsunięcie w zeszłym tygodniu Małgorzaty Spór i Anny Zaleśnej od prowadzenia serwisów informacyjnych w stacji. Kierownictwo spółki w oświadczeniu "wyraża sprzeciw wobec akcji podjętej przez kilkoro pracowników Programu Trzeciego, której celem jest dyskredytowanie Polskiego Radia, jako nadawcy publicznego i tworzenie jego fałszywego obrazu w świadomości społecznej".

Za to część słuchaczy Trójki popiera protestujących pracowników i solidaryzuje się z nimi. Wyrażają to przede wszystkim na portalach społecznościowych, m.in. na facebookowym fanpage’u stacji.

Natomiast dwie osoby w czwartek zadzwoniły w tej sprawie do południowej audycji „Za a nawet przeciw”. Pierwszy w ramach solidarności z akcją „Kogo nie słychać” chciał przez kilka sekund milczeć, a drugi skrytykował odsunięcie Małgorzaty Spór i Anny Zaleśnej od anteny. - Nie dajcie się skundlić - zaapelował do pracowników stacji.

Pracownicy Trójki wiosną br. oficjalnie protestowali przeciw zwalnianiu pracowników. Kiedy w marcu władze stacji pożegnały się z Jerzym Sosnowskim, sprzeciw wyraził zarówno związek zawodowy zatrudnionych w Trójce i Dwójce, jak też pracownicy tej pierwszej rozgłośni we wspólnym oświadczeniu. Gdy pod koniec kwietnia poinformowano o zwolnieniu Tomasza Ławnickiego i Grażyny Mędrzyckiej-Gęsickiej (która niedługo potem wróciła jako wydawca w Polskim Radiu 24), pracownicy interweniowali u kierownictwa stacji.

Z kolei w mediach społecznościowych sprzeciw wobec zmian w rozgłośni jest skupiony wokół fanpage’a facebookowego „Ratujmy Tróję”. W marcu br. zebrano na nim 41 tys. podpisów pod petycją do prezes Polskiego Radia o cofnięcie zmian kadrowych i programowych w stacji. W kwietniu zachęcano do głosowania na piosenkę „Kocham wolność” Chłopców z Placu Broni, dzięki czemu znalazła się ona na pierwszym miejscu w „Polskim Topie Wszech Czasów”. Natomiast pod koniec czerwca zorganizowano pod siedzibą Trójki pikietę, w której wzięło udział kilkaset osób.

Według danych Radio Track w trzecim kwartale br. udział Trójki w rynku słuchalności wynosił 7 proc.

Autor:tw

Więcej informacji:Polskie Radio, Trójka

KOMENTARZE(75)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas