Reklama2019-11-08
17

"Zimowa impreza" zamiast "Bożego Narodzenia" w skandynawskich reklamach IKEA

Duńczycy są oburzeni przedświąteczną komunikacją marketingową IKEA. Szwedzka marka zastąpiła w swoich katalogach zwroty związane z Bożym Narodzeniem określeniem "zimowa impreza". Tradycyjną choinkę nazwano zaś "rośliną sztuczną do wewnątrz".

IKEA ruszyła już ze swoją świąteczną komunikacją marketingową. W katalogach popularnej sieci zamieszczono już świąteczną kolekcję. Zrezygnowano jednak z nazewnictwa związanego z chrześcijańskim Bożym Narodzeniem, zastępując je neutralnym zwrotem "vinterfest", w tłumaczeniu "zimowa impreza" (Duńczycy zwyczajowo nazywają okres świąteczny, od 24 grudnia, "Julefest" - "świąteczna impreza"- przyp. red.). Choinka została nazwana "rośliną sztuczną do wewnątrz"

To nie spodobało się duńskim klientom. Sprawę na swoim Facebooku skrytykował także Peter Skaarup, lider Duńskiej Partii Ludowej.

- Podczas gdy zdecydowana większość Duńczyków nie może się doczekać świętowania tradycyjnych duńskich świąt Bożego Narodzenia, Ikea zaczęła urządzać „zimową imprezę”. Bardzo kocham Szwecję i Szwedów, ale polityczna poprawność, która pochodzi od naszych sąsiednich krajów, zaczyna być trochę męcząca. A ty co świętujesz w tym roku? Boże Narodzenie czy zimową imprezę 24 grudnia? - oburza się na swoim profilu polityk.

Z kolei Per Willy Amundsen z Norweskiej Partii Postępu ocenił, że działania IKEI "przybrały absurdalny rozmiar" i nawołuje do bojkotu jej sklepów.

- Koniec roku jest dla wielu osób czasem celebracji różnych ważnych wydarzeń, takich jak Święta czy Sylwester, a tym samym okazją do spotkań w gronie najbliższych osób. Z tego względu w IKEA, w tym okresie przygotowujemy dla naszych klientów specjalną świąteczną kolekcję, która pomaga im w stworzyć przyjemną atmosferę w każdym domu. Zależy nam na tym, aby każdy mógł znaleźć odpowiednie produkty dla siebie. Chcemy odpowiadać na różnorodne potrzeby i oczekiwania naszych klientów, bez względu na to, w jaki sposób chcą spędzać ten czas - informuje portal Wirtualnemedia.pl Krzysztof Janiak, communication business partner w IKEA Retail w Polsce.

Kolekcja "Vinterfest" jest także dostępna w polskich sklepach IKEA.

Autor:jd

KOMENTARZE(17)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas