Związek Firm Public Relations uruchomił platformę online, za pośrednictwem której można zgłaszać kampanie do konkursu Złote Spinacze. Zgłoszenia będą przyjmowane do 13 sierpnia do godz. 16:00 w pierwszym terminie, do 3 września do godz. 16:00 w drugim terminie oraz do 6 września do godz. 16:00 w trzecim, ostatecznym terminie.
Zgłoszenia do tegorocznej edycji konkursu przyjmowane są łącznie 34 kategoriach: 18 głównych, 3 specjalnych oraz 13 sektorowych. Dokonanie zgłoszenia do kategorii specjalnej lub sektorowej, wymaga wcześniejszego zgłoszenia do kategorii głównej. Projekty oceniane będą w pięciu obszarach: wyzwanie, diagnoza, strategia, realizacja, wyniki.
Od tego roku regulamin konkursu nie przewiduje zgłoszeń poufnych. W przyszłym roku ZFPR uruchomi platformę z opisem case'ów z tegorocznej i z kilku wcześniejszych edycji. Zmiany obejmują także kategorię społecznej odpowiedzialności biznesu.
- Sustainability & CSR Communication przeznaczona jest dla firm, których głównym celem jest minimalizacja negatywnego wpływu na środowisko i społeczności lokalne, przy równoczesnym budowaniu współdziałania na rzecz wspólnego dobra. Szczególnie wyróżniane będą projekty promujące ideę dialogu społecznego, czyli podejścia, w którym w procesie podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie / instytucji uwzględnia się stanowisko jej kluczowych interesariuszy - czytamy w komunikacie ZFPR.
Nagrody, podobnie jak w zeszłym, również i w tym roku zostaną przyznane w trzech kolorach: Złotym, Srebrnym i Brązowym. Podczas gali wręczony zostanie Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”. Głosować będzie można oddawać przez specjalną platformę, od 16 października do 23 listopada. W plebiscycie będą konkurować projekty nominowane, zgłoszone do udziału.
Wszystkie nagrody zostaną rozdane podczas uroczystej gali 7 grudnia. Organizatorem konkursu jest Związek Firm Public Relations.
W ubiegłorocznej edycji, najwięcej statuetek oraz Tytanowego Spinacza otrzymała agencja Big Picture. Nagrodę Gwiazdy PR dla najbardziej zasłużonej w rozwoju branży osoby otrzymał Ryszard Solski, prezes Solski Communications. W 32 kategoriach konkursowych przyznano łącznie 77 spinaczy - 19 złotych, 26 srebrnych i 32 brązowe.