Reklama2015-05-28
0

Zmalały wydatki reklamowe w telewizji, gazetach, kinach i na outdoorze

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W kwietniu br. polski rynek reklamowy w mediach pozainternetowych cennikowo wart był 2 proc. mniej niż rok temu. Cennikowo mniej zarobiły telewizja, gazety, outdoor i kina. Wzrosły wydatki w radiu, magazynach i na reklamę indoorową.

Z danych przygotowanych przez Kantar Media dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe mediów tradycyjnych (bez internetu) wyniosły w kwietniu br. nieco ponad 2,5 mld zł. Było to 2 proc. mniej niż w kwietniu 2014 roku.

W omawianym okresie spadły wpływy reklamowe gazet, telewizji, outdooru i kin. Reklamodawcy zredukowali wydatki na reklamę w dziennikach o 7,7 proc., do 136 mln zł. Telewizja zarobiła o 5,9 proc. mniej niż rok temu - 1,46 mld zł, a firmy reklamy zewnętrznej - 9,6 proc. mniej (124,6 mln zł). Wydatki na reklamę kinową były w skali roku niższe o 7,4 proc. i wyniosły 72,1 mln zł.

Zobacz tabelę

Wzrost przychodów z reklam w kwietniu br. zanotowały natomiast radio, magazyny i indoor. Reklamodawcy na obecność w rozgłośniach radiowych wydali 412,3 mln zł - o 13,3 proc. więcej niż rok temu. Za reklamy na łamach magazynów zapłacili łącznie 329,7 mln zł (6,4 proc. więcej), a na reklamę indoorową przeznaczyli 3,5 mln zł (61,1 proc. więcej).

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas