Badania2023-01-23
5

Zmiany w panelu telemetrycznym Nielsena

fot. Nielsen.comfot. Nielsen.com

Na początku stycznia firma Nielsen Audience Measurement wprowadziła zmiany wielkości uniwersów w panelu telemetrycznym, wyznaczając w ten sposób aktualny przekrój społeczeństwa.

Uniwers to model populacji, do którego instytut odnosi dane pozyskane z mierników telemetrycznych, zainstalowanych w domach panelistów. Wielkości uniwersów wykorzystywane są przez komputerowy system do obliczania tzw. wag dziennych uczestników panelu, czyli liczby osób w populacji reprezentowanych w danym dniu przez każdego uczestnika panelu. Uniwersa ustalane są na podstawie badania Establishment Survey.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

W niedzielę, 1 stycznia 2023 roku Nielsen - jak co roku - zmodyfikował wielkości uniwersów w panelu telemetrycznym. Pracownia wyjaśnia, że zmiany uniwersów wynikają głównie z procesów przemian w zachowaniach i stylach życia, a także w zjawiskach rynkowych oraz procesach demograficznych.

- Uniwersum na rok 2023 zostało przygotowane w oparciu o Badanie Założycielskie z 2021 roku oraz dane demograficzne dla populacji polskiej 4+ pochodzące z ostatniego spisu powszechnego prowadzonego przez GUS. Takie rozwiązanie zostało przyjęte zgodnie z ustaleniami z Grupą Doradczą Głównych Klientów, ze względu na przedłużającą się realizację Badania Założycielskiego realizowanego w 2022 - komentuje Agata Krogulec, marketing and communication leader w Nielsen Media.

Liczba gospodarstw z dostępem do telewizji spadła o 4 tys.

Liczba gospodarstw domowych z dostępem do telewizji w tym roku wynosi 14,275 mln, o 4 tys. mniej niż w zeszłym roku. Rok do roku o 0,5 pkt. proc. do 22,1 proc. spadł odsetek gospodarstw posiadających przynajmniej dwa odbiorniki telewizyjne. Z kolei udział gospodarstw z jednym odbiornikiem zwiększył się o 0,5 pkt. proc. do 77,9 proc.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-jak-to-sie-mierzy-nielsen ##

Pomimo odbywającego się w zeszłym roku refarmingu naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce zwiększyła się liczba gospodarstw domowych korzystających z tego typu telewizji. Udział tzw. „anteny eterowej” wśród wszystkich gospodarstw w tym roku wynosi 31 proc., o 0,1 pkt. proc. więcej niż w 2022 roku.

O 0,2 pkt. proc. do 35,6 proc. spadł udział gospodarstw satelitarnych, a bez zmian pozostał udział gospodarstw obierających telewizję kablową (33,4 proc.).

W wyniku aktualizacji uniwersów populacja osób 4+ z gospodarstw telewizyjnych uległa zmniejszeniu o 308 tys., czyli o 0,86 proc. (z 35,672 mln do 35,364 mln).

- Jest to efekt zmniejszenia się liczebności grupy powyżej 55 roku życia oraz grupy osób w wieku 20-40 lat. Ta ostatnia zmiana wynika z naturalnego przesuwania się piramidy wieku, gdzie osoby z roczników wyżu demograficznego przechodzą do wyższych klas wiekowych, co daje efekt „zmniejszania się” młodszych klas wiekowych. Prezentowane w dokumencie nowe uniwersa odzwierciedlają te zmiany - informuje Nielsen Media w wysłanym do klientów dokumencie dotyczącym aktualizacji uniwersów.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Nielsen, panel, uniwers

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas