Prasa2016-10-20
16

Zwiększa się przewaga tygodnika „Polityka” nad „Newsweek Polska”. Zyskał tylko „Tygodnik Powszechny”

W sierpniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Wzrost zanotował tylko „Tygodnik Powszechny”, a na przeciwnym biegunie znalazły się „Wprost”, „Gazeta Polska” i „Newsweek Polska”.

Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu 2016 roku wyniosła 126 638 egz. Było to o 3,15 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem jest „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 4,21 proc. do 119 903 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu br. wyniosła 107 498 egz., po spadku o 13,51 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 72 689 egz., po spadku o 6,58 proc.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 9,78 proc. do 51 478 egz.

8. lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 14,21 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym miesiącu wyniosła 22 169 egz.

Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w sierpniu br. wyniósł 23 438 egz., czyli mniej o 38,44 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu był siódmy.

Zobacz tabelę

W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, którego wynik zwiększył się tutaj o 4,47 proc.

Z kolei największy spadek, wynoszący 9,52 proc., odnotował „Newsweek Polska”.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas